Hvornår dannes baby sådan helt præcist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2015

Anonym trådstarter

Ja jeg er sådan lettere forvirret over alle de forskellige ord der står, når man prøver at læse sig frem til hvornår en baby bliver til osv.

Implanteret, befrugtet, sætte sig fat osv osv.

Kan nogen forklare mig - sådan dato/tidsmæssigt-agtigt - hvordan det sker.

Hvis man fx har ondt i en æggestok hele søndag eftermiddag/aften, og går ud fra at det er tegn på ægløsning - hvornår løsner ægget sig så, og hvornår bliver det befrugtet? Og hvornår sidder det fast, og danner hcg?

Jeg ved godt at hcg er individuelt målbart, så det er jo kun testen der kan vise hvornår der er nok hcg i kroppen til at lave en lyserød streg.

Men jeg tænker at selve processen vel er nogenlunde den samme for alle babyer? Eller er jeg helt på bar bund?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

Ja jeg er sådan lettere forvirret over alle de forskellige ord der står, når man prøver at læse sig frem til hvornår en baby bliver til osv.

Implanteret, befrugtet, sætte sig fat osv osv.

Kan nogen forklare mig - sådan dato/tidsmæssigt-agtigt - hvordan det sker.

Hvis man fx har ondt i en æggestok hele søndag eftermiddag/aften, og går ud fra at det er tegn på ægløsning - hvornår løsner ægget sig så, og hvornår bliver det befrugtet? Og hvornår sidder det fast, og danner hcg?

Jeg ved godt at hcg er individuelt målbart, så det er jo kun testen der kan vise hvornår der er nok hcg i kroppen til at lave en lyserød streg.

Men jeg tænker at selve processen vel er nogenlunde den samme for alle babyer? Eller er jeg helt på bar bund?

Prøv at læse her  http://www.min-mave.dk/artikel/gravid/graviditetskalender/

Fra dag 13 og frem Det er lidt for langt til, at jeg vil gentage det her

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Prøv at læse her  http://www.min-mave.dk/artikel/gravid/graviditetskalender/

Fra dag 13 og frem Det er lidt for langt til, at jeg vil gentage det her

Tak for det link - det gav en lille smule bedre forklaringer 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym

Man taler om, at der er tre forskellige slags ægløsningssmerter: en for de smerter, der optræder i æggelederne, når folliklerne (som indeholder æggene) begynder at svulme, en for de smerter, der optræder, når et æg bryder gennem æggestokken dvs. selv ægløsningen og en for de smerter, der kommer, når ægget skubbes ned i livmoderen (befrugtet eller ej)

Det er kun ca. 20 % af alle kvinder, der mærker ægløsningssmerter og ikke dem alle, der oplever alle slags. Jeg har selv prøvet at skrive det ned, men det hænger desværre ikke helt sammen med ægløsningen.

Jeg har derimod et andet ret tydeligt tegn, min udflåd bliver tyk og der kommer meget af det og det er som æggehvide. Måske du også har det?

Mine smerter startede allerede en uge før ægløsningen denne gang. Ofte  har jeg smerter længe efter også. Men der er ikke rigtig noget mønster (endnu), som jeg har kunne sætte en finger på.

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Man taler om, at der er tre forskellige slags ægløsningssmerter: en for de smerter, der optræder i æggelederne, når folliklerne (som indeholder æggene) begynder at svulme, en for de smerter, der optræder, når et æg bryder gennem æggestokken dvs. selv ægløsningen og en for de smerter, der kommer, når ægget skubbes ned i livmoderen (befrugtet eller ej)

Det er kun ca. 20 % af alle kvinder, der mærker ægløsningssmerter og ikke dem alle, der oplever alle slags. Jeg har selv prøvet at skrive det ned, men det hænger desværre ikke helt sammen med ægløsningen.

Jeg har derimod et andet ret tydeligt tegn, min udflåd bliver tyk og der kommer meget af det og det er som æggehvide. Måske du også har det?

Mine smerter startede allerede en uge før ægløsningen denne gang. Ofte  har jeg smerter længe efter også. Men der er ikke rigtig noget mønster (endnu), som jeg har kunne sætte en finger på.

Jo jeg har også tyk elastisk udflåd på samme tid som disse smerter.

Det er svært at forklare dem præcist, men måske lidt ligesom jag der gør ondt når jeg tager skridt, og så er jeg oppustet.

Smerterne kommer også når jeg ikke går rundt, men så er det mere en form for mens-agtige smerter der er sværere at lokalisere.

Det står på i måske ca. ½-1 dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.