Av. Hvorfor gør det så ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2015

Anonym trådstarter

Nogle gange kan jeg ikke rejse mig. Som om hele mit haleben og rundt omkring gør ondt eller sidder løst (slog det mange gange som barn), men har aldrig haft smerter på den måde. Jeg har også ondt i lysken :-( sådan virkelig. Ikke hele tiden, men det kommer og går. Begyndte fra uge 10. Hvad sker der ? Hvad kan det sige? Ikke som indre smerter, men som om jeg har ondt i knoglerne. :-( 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Nobody knows? :-( 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Risse

Jeg ved ikke hvad det kan være, men jeg ville da bestemt spørge min egen læge frem for et forum når det handler om voldsomme smerter. 

Så prøv at ringe til din læge. De fleste læger har telefonkonsultation om morgenen fra 8-9

god bedring

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Det jo i den grad at jeg skal rejse mig langsomt og gå meget stille indtil jeg lige får det til at passe og det gør nas! Men som sagt er det ikke hele tiden. 

Nok mere for at høre om der var andre gravide der havde prøvet det.

Har aldrig været gravid før. Kunne være det var bækkenløsning i det, at det kan mærkes både foran og bagpå. 

Tak for svar, men havde os tænkt mig at ringe til lægen, hvis det ikke forsvandt. Eller ingen andre havde erfaringer. Jeg hader dog læger og der skal meget til, før jeg føler det er ok at ringe. Af private erfaringer! Derfor spørg jeg på dette forum om erfaringer. Det håber jeg da, at der skal/kan være plads til? :-) 

Ønsker erfaringer eller lign., med svar på mit spørgsmål ? :-) 

Anmeld Citér

2. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu er uge 10 jo altså  meget tidligt at få bækkenløsning, særligt når man er førstegangsgravid.

Jeg fik det faktisk i uge 17, men det var så tidligt at min læge ikke troede på at det kunne være det. At det så i uge 24 var så slemt at jeg måtte sygemeldes kunne hun ikke forklare, når nu det var præcis de samme smerter som jeg havde i uge 17.

Men altså, det er virkelig tidligt. Er det hver gang du rejser dig det gør ondt? Hvad med når du går? Hvis du sætter en hånd i hver side af bækkenet og presser ind hvordan er det så?

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Nu er uge 10 jo altså  meget tidligt at få bækkenløsning, særligt når man er førstegangsgravid.

Jeg fik det faktisk i uge 17, men det var så tidligt at min læge ikke troede på at det kunne være det. At det så i uge 24 var så slemt at jeg måtte sygemeldes kunne hun ikke forklare, når nu det var præcis de samme smerter som jeg havde i uge 17.

Men altså, det er virkelig tidligt. Er det hver gang du rejser dig det gør ondt? Hvad med når du går? Hvis du sætter en hånd i hver side af bækkenet og presser ind hvordan er det så?

Ja, det er nemlig rigtig tidligt. Men sagen er den, at jeg både har skadet mit haleben mange gange som barn (virkelig mange gange. 12 år siden), men har også været i en ulykke, hvor jeg fik et slag/kæmpe stød ind på lysken. Hvilket godt kan være grunden, så vidt jeg har læst. 

Det er ved at være 8-9 år siden jeg var i ulykken, men det først i uge 10 af min graviditet jeg begyndte at få gentagende smerter begge steder. Hvilket jeg synes er så underligt. Det er hver dag. 

Åh, hvor skal jeg presse siger du? Tak for svar :-) 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/komplikationer-i-graviditeten/baekkenloesning-eller-baekkensmerter-under-graviditeten/

Prøv at læs under: hvorfor får man bækkenløsning. Der står nemlig ulykker kan være skyld i det. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Ja, det er nemlig rigtig tidligt. Men sagen er den, at jeg både har skadet mit haleben mange gange som barn (virkelig mange gange. 12 år siden), men har også været i en ulykke, hvor jeg fik et slag/kæmpe stød ind på lysken. Hvilket godt kan være grunden, så vidt jeg har læst. 

Det er ved at være 8-9 år siden jeg var i ulykken, men det først i uge 10 af min graviditet jeg begyndte at få gentagende smerter begge steder. Hvilket jeg synes er så underligt. Det er hver dag. 

Åh, hvor skal jeg presse siger du? Tak for svar :-) 

Jamen så kan det da godt være. - Så synes jeg du skal tage til lægen og evt få en henvisning til en fys. Eller prøv at købe et støttebælte, det hjalp mig meget.

Hvis du sætter hænderne på dine hofter og så presser med hænderne, så burde det føles lidt bedre. Men som sagt, tag til lægen så du evt kan blive sendt videre.

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jamen så kan det da godt være. - Så synes jeg du skal tage til lægen og evt få en henvisning til en fys. Eller prøv at købe et støttebælte, det hjalp mig meget.

Hvis du sætter hænderne på dine hofter og så presser med hænderne, så burde det føles lidt bedre. Men som sagt, tag til lægen så du evt kan blive sendt videre.

Tak for dit svar.  Må nok hellere få ringet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.