Eksperthjælp: Farvning af hår under graviditet og amning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. juni 2015

Lisbeth Jess

Mit spørgsmål vedrører forvirring omkring amning, hormoner og allergier. Jeg har ikke farvet mit hår under graviditeten for ikke at skade fosteret. Jeg tænker at det måske er ok at farve dvs afblege håret, når babyen er ca to måneder (selvom jeg stadig ammer) ved hjælp af en anden, så jeg kan holde et tørklæde for munden og undgå at indånde dampene i et ventileret lokale. Så første spørgsmål: Går det giftige i modermælken blot ved hudkontakt? Jeg kan også godt vente med at farve hår hvis jeg er i højere risiko for at udvikle livslang allergi pga min krop stadig er fyldt med hormoner. Jeg ved at mit syn er påvirket tre måneder efter endt amning pga hormoner, så vil måske først kunne føle mig lækker om et helt år? Mvh den forfængelige der ikke vil skade sit barn eller udvikle allergi

Lisbeths svar

Hej !

Farvning af hår, både med naturlige midler og andet går via huden ind i blodbanen. 

Det er ikke nok du holder noget for munden , da huden stadig vil optage stofferne, via blodet og dermed også i mælken. Hvis du vil undgå at udsætte dit barn for allergi , skal du vente med farvning og eller afblegning til du er ophørt med amning.

held og lykke med det hele.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.