Ekspert: Efterlysning af far er en and

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.277 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra avisen.dk

Videoen har sandsynligvis taget den danske medieverden med bukserne nede.

Ekspert: Efterlysning af far er en and

En lang række hjemmesider og aviser - herunder Newspaq - har dagen igennem bragt historien om 27-årige Karen, der efterlyser faren til sin søn August på hjemmesiden YouTube.

Men nu påpeger en ekspert, at videoen sandsynligvis er en and. Det er en viral video, der skal gøre reklame for et ukendt produkt.

"Jeg tror ikke, den er ægte. Det er en kampagne for et eller andet. Hun er for stringent i sin historiefortælling, der er støvsuget for detaljer," siger kommunikationsekspert Henrik Byager, der er kendt fra en række tv-programmer, til jp.dk.

Viralfilm er en forholdsvis ny form for markedsføring, hvor reklamefolk søsætter en video på internettet uden åbent at fortælle, at videoen i virkeligheden er lavet for at sprede et budskab.

"Det gælder om at placere den rigtigt og skabe hype. Hun kan selvfølgelig være programmør, men normalt er det sådan noget, man betaler professionelle for at gøre," vurderer Henrik Byager.

Videoen med den unge kvinde er på kort tid blevet set over 400.000 gange.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2009

6800

Er der nogen der ved hvor man kan finde den på youtube

Anmeld

13. september 2009

Mira0911

Hvor frækt..

Anmeld

13. september 2009

Lullaby

Jeps. Det er kommet frem nu at hun er skuespiller

Anmeld

13. september 2009

N&J

Hvis det rent faktisk er en and, så bør man måske stille sig selv det spørgsmål om hvad det er for en forældre, der er villig til at stille sin søn til rådighed til sådan et formål.. jeg ville ihvertfald ikke have meget til overs for sådan en person... Tror simpelhen jeg skal have fat i min veninde der er skuespiller i kbh, så å hun lige forhøre sig i den verden, ind til videre så vælger jeg den naive tilgang til videoen...

Anmeld

13. september 2009

oo

jeg syntes godt nok det er ærgeligt at fremstille danske kvinder på denne (usande) måde. Danmark har da mere at byde på end lyshårede fulde kvinder i nyhavn, eller hvad?? Og så er det jo et temmeligt snævert turistfelt VisitDenmark rammer med denne reklame!!
Jeg kan dog ikke hidse mig op over at ditte løj om, at hun hed Karen og havde et barn osv., der findes sikkert utallige videoer på youtube der er den pure løgnehistorie.

Anmeld

13. september 2009

helora

Jeg sidder også og funderer over, hvad Visit Denmark egentlig ønsker at vise med denne video. At danske kvinder drikker sig stangstive, tager fremmede mænd med hjem og boller uden kondom???

Anmeld

13. september 2009

Rasmine

Hvem siger det er Visitdenmark der står bag?

Jeg må tilstå at jeg er fløjtende ligeglad med om det er en skuespiller.
Ligeledes er jeg fløjtende ligeglad med forældrene til barnet.

Kan ikke forstå det kan skabe så stor en debat?

Der er jo ikke nogen som bliver dræbt, mishandlet, tortureret eller lider anden nød i den film?
Hun nævner jo ingen navne?
Hun sidder jo ikke og græder.
Barnet har det fint!

Anmeld

13. september 2009

helora

Mebach skriver:

Hvem siger det er Visitdenmark der står bag?

Jeg må tilstå at jeg er fløjtende ligeglad med om det er en skuespiller.
Ligeledes er jeg fløjtende ligeglad med forældrene til barnet.

Kan ikke forstå det kan skabe så stor en debat?

Der er jo ikke nogen som bliver dræbt, mishandlet, tortureret eller lider anden nød i den film?
Hun nævner jo ingen navne?
Hun sidder jo ikke og græder.
Barnet har det fint!

Jeg er heller i forarget, jeg undrer mig bare over, hvad formålet med den er. Det blev sagt i TV2 Nyhederne, at det er VisitDenmark, der står bag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.