40 + 6 og intet sker :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.. 

Åh, jeg er SÅ utålmodig nu! 

Er idag 40 + 6, og der er bare ingen tegn overhovedet på fødsel! 

Jeg mærker ingen plukkeveer og har ikke gjort det igennem min graviditet, jeg mærker ikke rigtig noget 'forandret', jeg har det faktisk ganske udemærket, dog er jeg træt! 

Mine veninder, med termin EFTER mig, HAR allerede født! 

Bliver virkelig så bekymret om noget mon er galt siden jeg ikke bare føder! Og er bekymret over at gå for længe over termin, da jeg har læst på nettet at risicoen for fosterdød stiger! 

Måtte bare lige ud med nogle tanker. Syntes det er hårdt her til sidst! 

I er meget velkomne til at skrive hvis i har nogle gode råd, eller andre ting som i vil fortælle om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

Leonora

Åhhhh jeg kender det godt - det er ikke sjovt når man går så langt over. 

Min yngste pige blev født 41+6 og jeg havde igen tegn forinden. Jeg bestilte en hel krops massage inkl lidt zone terapi og hun blev først 3 timer senere. 

Har du talt med din jordmoder om igangsættelse? 

Du skal ikke være bekymret for dit barn. Så længe du mærker liv hver dag så har den det SÅ fint. 

Op med humøret du bliver mor MEGET snart og mon ik det går i gang af sig selv. Forkæl dig slev lidt med noget massage eller fødderne op og en go film. 

Knus en der bestemt godt kan huske at det ik var sjovt. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

Leonora skriver:

Åhhhh jeg kender det godt - det er ikke sjovt når man går så langt over. 

Min yngste pige blev født 41+6 og jeg havde igen tegn forinden. Jeg bestilte en hel krops massage inkl lidt zone terapi og hun blev først 3 timer senere. 

Har du talt med din jordmoder om igangsættelse? 

Du skal ikke være bekymret for dit barn. Så længe du mærker liv hver dag så har den det SÅ fint. 

Op med humøret du bliver mor MEGET snart og mon ik det går i gang af sig selv. Forkæl dig slev lidt med noget massage eller fødderne op og en go film. 

Knus en der bestemt godt kan huske at det ik var sjovt. 

Hvor er det en dejlig besked du har skrevet! 

Jeg skal på sygehuset på tirsdag og forstod egentlig aldrig helt hvad jeg skulle der. Mener min jordemoder sagde at jeg skulle snakke med dem om igangsættelse, men det ville så først blive aktuelt på fredag, som jeg forstod på hende. 

Jeg har faktisk søgt lidt rundt omkring, for at læse nærmere om zoneterapi. Det lyder jo fantastisk! Men kan ikke finde ud af med mig selv, om jeg skal prøve at finde en zoneterapeut eller om jeg skal vente til tirsdag og se hvad de siger på sygehuset.. Man kunne jo være heldig at de vil gøre et eller andet. 

Men tusinde tak for dit svar 

Anmeld Citér

31. maj 2015

modesty

Hej alle sammen.. 

Åh, jeg er SÅ utålmodig nu! 

Er idag 40 + 6, og der er bare ingen tegn overhovedet på fødsel! 

Jeg mærker ingen plukkeveer og har ikke gjort det igennem min graviditet, jeg mærker ikke rigtig noget 'forandret', jeg har det faktisk ganske udemærket, dog er jeg træt! 

Mine veninder, med termin EFTER mig, HAR allerede født! 

Bliver virkelig så bekymret om noget mon er galt siden jeg ikke bare føder! Og er bekymret over at gå for længe over termin, da jeg har læst på nettet at risicoen for fosterdød stiger! 

Måtte bare lige ud med nogle tanker. Syntes det er hårdt her til sidst! 

I er meget velkomne til at skrive hvis i har nogle gode råd, eller andre ting som i vil fortælle om. 

Det lyder alt sammen helt normalt. Hvis jeg var dig, ville jeg slappe af og nyde at din krop stadig har det godt. Bebs skal nok komme ud. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det lyder alt sammen helt normalt. Hvis jeg var dig, ville jeg slappe af og nyde at din krop stadig har det godt. Bebs skal nok komme ud. 

Tak for dit svar! 

Jeg vil prøve at slappe af 

Og lade vær med at tænke på alt det negative..

Anmeld Citér

31. maj 2015

Emisoph

41+3 er det normalt at blive scannet, det blev jeg i hvert fald. Der tjekker de babys trivsel, flow i navlestrengen, mængden af fostervand og mål/vægt.

Derefter får man en tid til igangsættelse

Alt var vel med mig og baby, så jeg fik tid til igangsættelse 41+6 og fødte 42+1

Så længe baby trives venter de gerne med igangsættelse, og selvom ventetiden er fuldstændig ulidelig, så husk, at det er aller bedst hvis fødslen går i gang af sig selv, så følger både baby og mor bedst med fysisk og mentalt Tag det positivt, hvis du ikke får igangsættelsestid med det samme!!

Jeg ved om nogen at det er forfærdeligt at vente, men worst case scenario tidsmæssigt er  1 uge endnu og så er du sikret igangsættelse! 

Anmeld Citér

31. maj 2015

amkjaer

Jeg kan godt forstå dig og jeg er bestemt enig vedr foster død. . Risikoen stiger altså om man vil det eller ej dog mere markant efter 41+0 har jeg læst. Selvom den stiger markant betyder det jo stadig ikke at risikoen er høj for det er den ikke.

Personligt lige har jeg det dog sådan at når man nu ved baby er færdig så magter jeg ikke den forøgede risiko om end det ikke er enorm det har jeg sagt både ved min sidste graviditet og denne gang. Sidst kom han så 38+1 nu er jeg 37+2 og bliver sat igang 40+0 hvis der ikke sker noget netop fordi jeg selv nævnte risikoen ved at gå over

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.