Ønsker en lille spire.. skriver:
Hejsa.
Vi er et ungt par på 21, som snart har prøvet lykken i et år. Vi overvejer nu snart om vi måske skal have hjælp til at opfylde vores drøm, men vi synes at det er et svært skridt at tage og erkende- især i vores unge alder. Vi håber på at høre fra andre, som er i/har været i samme situation. Og hvad er step'ene i det? Kontakte egen læge osv. osv.? // Caroline.
Hej Caroline
Det er bare rigtig svært at acceptere - og en sorg at indse, at det måske bliver knapt så romantisk at involvere andre i ens lille kærligheds-projekt. Ikke desto mindre er der rigtig meget god hjælp og hente - og det kan være at jeres problem nemt kan afhjælpes, hvad end det er.
Du vil opleve mange gange at blive trøstet med, at det nok skal lykkes grundet jeres unge alder. Det gør selv jeg - og jeg er næsten et årti ældre 
Første skridt er kontakt til egen læge. I har forsøgt jer i det år, som det normalt kræves for at blive udredt. Det er nok lettest at starte med at teste din kærestes sæd- dette er det mindst indgribende.
Derefter kan man tage blodprøver på dig, evt. scanne og måske lave en gennemskylning af æggelederned med efterfølgende røntgen, for at sikre at der er passage. Ingen af disse ting er selvfølgelig voldsomt morsomme, men de er nu alligevel til at klare, når man holder målet for øje.
Den første behandling man vil tilbyde jer (selvfølgelig afhængig af, hvad ovenstående prøver viser) vil måske nok være IUI- altså insemination. Du bliver fulgt frem til ægløsning, hvorefter din kæreste afleverer en sædprøve som oprenses og lægges retur i livmodren. Det er en ret ukompliceret procedure og du mærker formentlig stort set intet til det.
Derefter står den på ventetid. Dette er næsten det hårdeste, men eftersom du har været i gang i noget tid, kender du jo i forvejen alt for meget til dette.
Jeg ønsker dig alt det bedste og held og lykke. Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen, hvis der er noget jeg hjælpe med at afmystificere. 
Kh Signe
www.ErDuHerIkkeSnart.Wordpress.com