At pakke til ferie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.134 visninger
15 svar
10 synes godt om
30. maj 2015

birthee

Der er jo sikkert mange af os herinde der skal på en form for ferie hen over sommeren... Jeg tænkte om vi skulle lave en tråd, hvor man kunne komme med gode ideer til hvad der er godt at have med, og hvad man absolut godt kunne undvære?

Mvh. Birthe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

SaraSH

Jeg følger med glæde med 

Vi skal er smut i sommerhus til august i 2 uger og på det tidspunkt er vores søn godt 12 uger, så gode ideer til hvad der er need-to-have og nice-to-have tages imod med kyshånd 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Min liste uanset om det er en tur til Bakken eller heldags køretur til skov eller strand:

Paraghurt

Håndklæde (mindst 2 stk)

Skifte tøj til os alle 3 (1 af hver til os voksne, og 3 par bukser, underbukser og strømper, og ellers 2 af andet til søn)

Mindst 3 flasker med vand (gerne 4 så man har noget at skylle evt. rifter/sår med)

forskelligt mad (boller eller pølsehorn, kiks, frugt der ikke er skåret som æble eller pære)

Mindst en slags creme (plejer at tage den til rød numse på de små og vores fede creme mod tør hud)

Plaster (har altid plaster i min pung men tager ekstra med på tur)

Et tæppe

Kontanter (både mønter og sedler men ikke for meget)

Solcreme med høj faktor (+50)

ALTID ID med på os alle 3.

Anmeld Citér

30. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Wampires skriver:

Min liste uanset om det er en tur til Bakken eller heldags køretur til skov eller strand:

Paraghurt

Håndklæde (mindst 2 stk)

Skifte tøj til os alle 3 (1 af hver til os voksne, og 3 par bukser, underbukser og strømper, og ellers 2 af andet til søn)

Mindst 3 flasker med vand (gerne 4 så man har noget at skylle evt. rifter/sår med)

forskelligt mad (boller eller pølsehorn, kiks, frugt der ikke er skåret som æble eller pære)

Mindst en slags creme (plejer at tage den til rød numse på de små og vores fede creme mod tør hud)

Et tæppe

Har du et eltæppe med på Bakken? Til hvad?  

Anmeld Citér

30. maj 2015

lineog4

Wampires skriver:

Paraghurt

Håndklæde (mindst 2 stk)

Et tæppe

Må lige spørge, måske fordi jeg selv er dybt uorganiseret. Men har du både håndklæder, tæppe og skiftetøj med til de voksne til en dags tuf fx til bakken?

Anmeld Citér

30. maj 2015

lineog4

birthee skriver:

Der er jo sikkert mange af os herinde der skal på en form for ferie hen over sommeren... Jeg tænkte om vi skulle lave en tråd, hvor man kunne komme med gode ideer til hvad der er godt at have med, og hvad man absolut godt kunne undvære?

Mvh. Birthe 

Vi rejser light, primært fordi vi skal fylde bilen med mad og andet godt fra Italien når vi skal hjem 

så faktisk rigtig kedeligt, men udover bøger, tøj, solcreme, toiletting (og det er kun shampoo, balsam, tandpasta, tandbørster, børste, elastikker og lidt sminke), håndklæder, vores dvd skærme og film så har vi ikke andet med end telt, luftmadrasser, sengetøj, pumpe, lille grill og køkkenting (så lidt som muligt). 

ungerne må selv pakke en lille taske og det plejer at være lidt mærkeligt legetøj.

Jeg er så tilpas uorganiseret så jeg formodentlig har glemt plaster, børnepanodil osv. Men har altid kunne skaffe det vi havde behov for, og det har altid været noget andet end forventet alligevel.

Anmeld Citér

30. maj 2015

IT-nørd

lineog4 skriver:

Vi rejser light, primært fordi vi skal fylde bilen med mad og andet godt fra Italien når vi skal hjem 

så faktisk rigtig kedeligt, men udover bøger, tøj, solcreme, toiletting (og det er kun shampoo, balsam, tandpasta, tandbørster, børste, elastikker og lidt sminke), håndklæder, vores dvd skærme og film så har vi ikke andet med end telt, luftmadrasser, sengetøj, pumpe, lille grill og køkkenting (så lidt som muligt). 

ungerne må selv pakke en lille taske og det plejer at være lidt mærkeligt legetøj.

Jeg er så tilpas uorganiseret så jeg formodentlig har glemt plaster, børnepanodil osv. Men har altid kunne skaffe det vi havde behov for, og det har altid været noget andet end forventet alligevel.

Haha Line! Det ligner meget min pakkemetode

Den, som fylder mest, er ham på 16 for han skal have et par sneakers til hver dag

Anmeld Citér

30. maj 2015

Sujan

Årh jeg synes selv jeg er så irriterende til at pakke... Tager altid alt for meget med og glemmer alligevel en hel del!!! Hvordan det altid sker ved jeg ikke. 

Gruer allerede for at jeg om 2 uger skal pakke til mig og mine 2 børn. Vi skal bare i sommerhus. Er så dårlig til at finde ud af hvad jeg skal have med. Så propper bare en masse ned i nogle tasker og håber på det bedste��������

Anmeld Citér

30. maj 2015

Wampires

Jeanne skriver:

Har du et eltæppe med på Bakken? Til hvad?  

ehm nej ikke EL tæppe men 1 tæppe ;)

Anmeld Citér

30. maj 2015

Wampires

lineog4 skriver:

Må lige spørge, måske fordi jeg selv er dybt uorganiseret. Men har du både håndklæder, tæppe og skiftetøj med til de voksne til en dags tuf fx til bakken?

Til Bakken vil der være pakket et håndklæde, et lille tæppe og følgende tøj:

t-shirt, ekstra trøje og strømper til manden

t-shirt, ekstra trøje til mig

og så til sønnen 2 stk af ALT det han har på fra start af

:)

Så det er min gamle skoletaske der fyldes med de ting og så en mulepose (stofpose) ved siden af med mad og drikke :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.