Førstegangs gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2015

Anonym trådstarter

Kun omkring første gangs graviditeten. 

Er normalt en lille pige, men allerede nu i 12+ kan jeg næsten ikke skjule jeg er gravid længere. Kan det virkelig passe? 

Hvor længe gik der for jer før i begyndte at vokse? Ikke så man med sikkerhed kunne sige det var en gravid mave, men så i under ingen omstændigheder lignede jer selv længere? 

Hvornår kunne man se det var en gravidmave? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2015

Mor til F

Anonym skriver:

Er normalt en lille pige, men allerede nu i 12+ kan jeg næsten ikke skjule jeg er gravid længere. Kan det virkelig passe? 

Hvor længe gik der for jer før i begyndte at vokse? Ikke så man med sikkerhed kunne sige det var en gravid mave, men så i under ingen omstændigheder lignede jer selv længere? 

Nu ved ikke hvad du mener med " lille pige", men altså da jeg var gravid - er 166 cm høj og vejede 45 kg,  da jeg blev gravid. 

Man kunne først se en mave på mig (med tøj), da jeg var 21 uger ca,  og det var en lille gravid mave

Jeg så på intet tidspunkt "småtyk" ud, synes jeg. 

På vedhæftede billede,  er jeg 22+1,  for at give et indtryk. 

Hvordan ser din mave da ud?  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. maj 2015

Anonym trådstarter

BabyFreia skriver:

Nu ved ikke hvad du mener med " lille pige", men altså da jeg var gravid - er 166 cm høj og vejede 45 kg,  da jeg blev gravid. 

Man kunne først se en mave på mig (med tøj), da jeg var 21 uger ca,  og det var en lille gravid mave

Jeg så på intet tidspunkt "småtyk" ud, synes jeg. 

På vedhæftede billede,  er jeg 22+1,  for at give et indtryk. 

Hvordan ser din mave da ud?  

Mener jeg ikke er ret høj. Under 160 og vejer i starten af 50'erne (inden). Jeg har allerede taget 7 kilo på, trods jeg spiser meget mindre portioner end nogensinde!!!! 

Min mave ligner en bold. Men endnu ikke så man kan se jeg er gravid. Ligner bare en der har pizzavom. Men det da meget tidligt At maven vokser førstegangs gravid og kun 12+? :-) er det ik? Og nej. Spiser mig virkelig ikke tyk. Derfor jeg ville høre hvad i andre oplevede. For at se om jeg er den eneste :-) sikke en fin lille mave du havde. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

mortilnoahogmelina

Her begyndte maven først at vise sig omkring uge 22 .. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ved mig var der også en bule allerede ved 12-13. Uge. Kan huske jeg var til dåb i uge 15 og der var ingen vidst i tvivl.. Men, det du oplever nu er nok primært luft og om 5ugers til vil du nok opleve en mere "rigtig" gravid mave.  

kiloene kommer i meget forskellig rækkefølge fra person til person. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Mor til F

Anonym skriver:

Mener jeg ikke er ret høj. Under 160 og vejer i starten af 50'erne (inden). Jeg har allerede taget 7 kilo på, trods jeg spiser meget mindre portioner end nogensinde!!!! 

Min mave ligner en bold. Men endnu ikke så man kan se jeg er gravid. Ligner bare en der har pizzavom. Men det da meget tidligt At maven vokser førstegangs gravid og kun 12+? :-) er det ik? Og nej. Spiser mig virkelig ikke tyk. Derfor jeg ville høre hvad i andre oplevede. For at se om jeg er den eneste :-) sikke en fin lille mave du havde. 

Hvis ikke du er så høj,  kan man nogle gange godt se ændringer på maven,  hurtigere end hvis man er meget høj. Der er jo ikke lige så meget plads opad til maven,  så derfor kan den bule hurtigere ud.

Kan det være, at noget af det er oppustethed?  Det døjede jeg en del med i starten  af min graviditet.  I starten øges mængden af væske og blod i kroppen,  det kan være medvirkende årsag til vægtstigning. Det kan faktisk også skyldes,  at din krop ikke får alt det mad den har brug for,  og så holder den på ALT og vægten kan stige. 

Det er meget forskelligt hvordan maven vokser - nogle kan ikke skjule det til uge 12,  andre kan,  til de er over halvvejs. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ved mig var der også en bule allerede ved 12-13. Uge. Kan huske jeg var til dåb i uge 15 og der var ingen vidst i tvivl.. Men, det du oplever nu er nok primært luft og om 5ugers til vil du nok opleve en mere "rigtig" gravid mave.  

kiloene kommer i meget forskellig rækkefølge fra person til person. 

Ja glæder mig til det kan ses med sikkerhed :-) tak for svaret. Dejligt at høre du også allerede havde en lille bule. Jeg har så svært ved ats skjule det. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

BabyFreia skriver:

Hvis ikke du er så høj,  kan man nogle gange godt se ændringer på maven,  hurtigere end hvis man er meget høj. Der er jo ikke lige så meget plads opad til maven,  så derfor kan den bule hurtigere ud.

Kan det være, at noget af det er oppustethed?  Det døjede jeg en del med i starten  af min graviditet.  I starten øges mængden af væske og blod i kroppen,  det kan være medvirkende årsag til vægtstigning. Det kan faktisk også skyldes,  at din krop ikke får alt det mad den har brug for,  og så holder den på ALT og vægten kan stige. 

Det er meget forskelligt hvordan maven vokser - nogle kan ikke skjule det til uge 12,  andre kan,  til de er over halvvejs. 

Ja sommetider har jeg næsten svært ved at trække vejret fordi der ikke er nok plads under brystet og mine bryster også er vokset helt tosset. 

Ja noget af det om aften er helt klart oppustethed, men normalt plejer det at være helt væk om morgenen. Det er det slet ikke mere nu. Og føler mig ikke oppustet fra morgenen af. Men helt klart om aften at det fylder. 

Ja du har nok ret. Men jeg har også store problemer med toiletbesøg. Har jeg haft i mange uger nu. Det må måske have en betydning os. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

hmg86

Anonym skriver:

Jeg er heller ikke så høj og fik også hurtigt mave på.. skammede mig endda lidt fordi jeg hele tiden havde fået at vide at første gang ville der gå lang tid før man kunne se noget, så følte jeg blev for hurtigt tyk.. ret dumt.. nu er jeg 20+3 og det er tydeligt at se at det er en gravid mave.. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Mor til F

Anonym skriver:

Ja sommetider har jeg næsten svært ved at trække vejret fordi der ikke er nok plads under brystet og mine bryster også er vokset helt tosset. 

Ja noget af det om aften er helt klart oppustethed, men normalt plejer det at være helt væk om morgenen. Det er det slet ikke mere nu. Og føler mig ikke oppustet fra morgenen af. Men helt klart om aften at det fylder. 

Ja du har nok ret. Men jeg har også store problemer med toiletbesøg. Har jeg haft i mange uger nu. Det må måske have en betydning os. 

Det er så ubehageligt,  når man ikke kan få vejret og vægten fra brystet hjælper ikke ligefrem til det bedre. Det er bare tungt - og det bliver kun tungere fra nu af. 

Så er du måske en af dem, der får en fin lille mave tidligt i graviditeten Da jeg var gravid,  kunne det ikke gå hurtigt nok med at få en fin gravid mave,  jeg blev ikke ret stor siger alle.  Jeg synes nu, at det var en fin størrelse til sidst,  da jeg var meget tynd fra starten af. 

Det er helt normalt at være mere oppustet om aftenen,  ikke særlig sjovt,  men en del af,  at være gravid

Det kan helt sikkert have en betydning med manglende toilet besøg eller besvær med det.  Det kan skyldes forstoppelse pga hormoner - jeg døjede meget med forstoppelse,  av av. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.