Bedste fertilitetsbehandlingssted - kom med bud :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
11 svar
2 synes godt om
28. maj 2015

CH2012

Hejsa allesammen.

Vil I være søde at skrive jeres for/imod holdninger om det sted I har modtaget fertilitetsbehandling,  hvor lang tid der er gået, og hvorfor jeres holdning er som den er?

Privat som offentligt...

Mange Mange tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Jegkiggerpåfugle

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen.

Vil I være søde at skrive jeres for/imod holdninger om det sted I har modtaget fertilitetsbehandling,  hvor lang tid der er gået, og hvorfor jeres holdning er som den er?

Privat som offentligt...

Mange Mange tak!

Vi havde et kort forløb ude i Dronninglund - vi nåede kun et iui-h forsøg før der var gevinst - så udover det hurtige resultat. Så må jeg sige at jeg var fuldt ud tilfreds med Dronninglund - både læger og sygeplejersker virkede virkelig søde og imødekommende - jeg havde fået af vide at mit bmi skulle under 30 og jeg følte ikke jeg blev bokset i hovedet eller noget - det faldt sammen med sommerferien men passede os fint for jeg nåede at tabe inden ferien var slut - så kan varmt anbefale Dronninglund 

Anmeld Citér

28. maj 2015

modesty

Hejsa allesammen.

Privat som offentligt...

Mange Mange tak!

Vi var på Riget. Fantastisk ekspertise, skønt personale som altid tog sorger og bekymringer alvorligt. Jeg har ikke en finger at sætte på vores behandling derinde.

Det er Danmarks ældste fertilitetsklinik, det er dér der forskes mest og dér der tilbydes specialbehandlinger. Jeg synes virkelig at vi kunne mærke at det faglige niveau var meget højt. Hvis der var noget den pågældende læge var i tvivl om, var der altid erfarne kolleger at trække på.

Jeg havde en mærkelig udposning som ingen kunne finde ud af hvad var. Overlægen blev tilkaldt og jeg blev undersøgt på både urologisk og gynækologisk afdeling. De fandt ud af at det var en sjælden mutation på min ene urinleder, og efter fødslen blev jeg scannet for nyresvigt o.s.v., inden jeg blev afsluttet. Det er jo ikke decideret fertilitets-relevant, men blot for at komme med et eksempel på de fordele der også følger med at være på et stort sygehus med mange specialafdelinger. 

Riget kan klart anbefales. 

Jeg tror at vores ventetid var cirka 3 mdr., men jeg ville til hver en tid vente de ekstra måneder for at komme til det bedste sted.

Det skal dog lige siges at der ikke er forskel i succesrater om man er det ene eller det andet sted - det er stort set det samme på alle klinikker.

PS: Det vil nok være en god idé at du skriver cirka hvor i landet du er fra, det giver ikke så meget mening at få anbefalinger fra København hvis du er fra Tønder og vice versa. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

l.kjoeller

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen.

Privat som offentligt...

Mange Mange tak!

Vi blev behandlet  i horsens på offentlig klinik.  Det var en super oplevelse med sødt personale og gevinst første gang. De var grundige og deres statistikker er gode 

Anmeld Citér

28. maj 2015

CH2012

Jegkiggerpåfugle skriver:

Vi havde et kort forløb ude i Dronninglund - vi nåede kun et iui-h forsøg før der var gevinst - så udover det hurtige resultat. Så må jeg sige at jeg var fuldt ud tilfreds med Dronninglund - både læger og sygeplejersker virkede virkelig søde og imødekommende - jeg havde fået af vide at mit bmi skulle under 30 og jeg følte ikke jeg blev bokset i hovedet eller noget - det faldt sammen med sommerferien men passede os fint for jeg nåede at tabe inden ferien var slut - så kan varmt anbefale Dronninglund 

Hvorfor skulle dit BMI under 30?

Anmeld Citér

28. maj 2015

FrkC

Vi var på offentlig klinik i Skive .. Super professionelle og meget behageligt personale  Det var en rigtig god oplevelse (i mangel af bedre ord) .. Desuden var der gevinst ved første forsøg (ICSI) 

Anmeld Citér

28. maj 2015

CH2012

modesty skriver:

Vi var på Riget. Fantastisk ekspertise, skønt personale som altid tog sorger og bekymringer alvorligt. Jeg har ikke en finger at sætte på vores behandling derinde.

Det er Danmarks ældste fertilitetsklinik, det er dér der forskes mest og dér der tilbydes specialbehandlinger. Jeg synes virkelig at vi kunne mærke at det faglige niveau var meget højt. Hvis der var noget den pågældende læge var i tvivl om, var der altid erfarne kolleger at trække på.

Jeg havde en mærkelig udposning som ingen kunne finde ud af hvad var. Overlægen blev tilkaldt og jeg blev undersøgt på både urologisk og gynækologisk afdeling. De fandt ud af at det var en sjælden mutation på min ene urinleder, og efter fødslen blev jeg scannet for nyresvigt o.s.v., inden jeg blev afsluttet. Det er jo ikke decideret fertilitets-relevant, men blot for at komme med et eksempel på de fordele der også følger med at være på et stort sygehus med mange specialafdelinger. 

Riget kan klart anbefales. 

Jeg tror at vores ventetid var cirka 3 mdr., men jeg ville til hver en tid vente de ekstra måneder for at komme til det bedste sted.

Det skal dog lige siges at der ikke er forskel i succesrater om man er det ene eller det andet sted - det er stort set det samme på alle klinikker.

PS: Det vil nok være en god idé at du skriver cirka hvor i landet du er fra, det giver ikke så meget mening at få anbefalinger fra København hvis du er fra Tønder og vice versa. 

Mange tak for svar

Har godt hørt godt om Riget... Ved at Hillerød arbejder sammen med Riget, som jeg også synes lyder som et godt sted....

Nårh ja, selvfølgelig... God ide. Det skriver jeg lige Er fra sydsjælland... Retter lige mit indlæg 

Anmeld Citér

29. maj 2015

FrkHS

Jeg har kun godt at sige om Holbæk. Er godtnok ikke blevet gravid endnu, men synes de gør et godt stykke arbejde, og rigtig meget for at man skal føle sig tryg i behandlingen der.

Har også været tilknyttet privat klinik - Dansk fertilitetsklinik og må ærligt indrømme at min oplevelse derinde fra ikke har været super positiv.

Så herfra vil jeg klart anbefale Holbæk

Anmeld Citér

29. maj 2015

(august)

30. maj 2015

Jn81

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen.

Privat som offentligt...

Mange Mange tak!

Prøver at gøre det kort, men er ikke sikker på at jeg kan... 

Vi startede IUI hos special læge i Hillerød... 5 forsøg = ingen graviditet... Inden opstart blev vi tjekket... Top sæd fra manden, passage hos mig... Alt ser fint og flot ud....

videre til Herlev... 2 IVF.... Ingen graviditet...

videre til Rigshospitalet..... 2 ICSI... Ingen graviditet...

laaaaang pause.... Startede på CFC i efteråret hvor vi fik ICSI med assisted hatching.... Ingen graviditet...

blev tjekket for polypper i livmoderen  ( hysteskopi) ( der skal åbenbart ikke mere end en polyp til for at forhindre graviditet)og alt ser fint ud... Fik samtidig lavet priming...

vi holdt en lille pause over julen.... Fik en samtale med Svend lindenberg på CFC, og han mente at det var mine æg der ikke modnede godt nok, og det vi kunne prøve var at ændre lidt i det medicin jeg skulle tage.... Hvis det ikke ville lykkedes, skulle vi videre til ægdonation, for såskulle jeg ikke bydes mere.... Vi spurgte om det var meningsløst at forsøge igen eller om vi skulle gå direkte til ÆD... Han kiggede på mig og sagde " var du MIN datter, så skulle du prøve den her sidste gang, for der ER stadig mulighed og håb...men så ikke mere end denne ene gang" 

jeg var helt rolig da vi gik derfra... Vi startede op igen ved næste mens start og en lille ændring i medicinen, har betydet at jeg nu er gravid... For første gang i 10 år.... Og så med tvillinger.... Så vil til enhver tid anbefale CFC... Der er mange meninger og holdninger til CFC... Vi har været meget glade for dem....

Pga de mange forskellige meninger om dem blev vi enige om at tage den gratis indledende samtale, de tilbyder og så DEREFTER danne vores eget billede og indtryk af dem....  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.