Kan jeg på nogen måde omgå den konflikt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

366 visninger
1 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. maj 2015

Anonym trådstarter

Da jeg gik fra min x for en 3 måneders tid siden, da tog han det virkelig ikke særlig pænt. Sagt på en anden måde, begyndte han at køre psykisk terror  på mig. Det var en forfærdelig tid, og jeg fatter ikke, at jeg kom ud på den anden side som et helt menneske.

Han bebrejdede mig for at have "ødelagt hans liv" - fordi jeg var gået fra ham. Og var fuldstændig i benægtelse omkring årsagen: At han aldrig havde været der for børnene og jeg, at han overlod ALT det huslige og ALT med børnene til mig, både fra de store til de små ting. At han ikke havde været der for mig, da jeg gik ned med depression, der stod jeg stadig med alt. Osv. osv.

Han har absolut ingen grund til at være snusfornærmet over, at jeg endelig gik fra ham. Jeg har simpelthen givet ham et luksusliv i vores 5 år sammen, og at være i det forhold holdt mig så langt nede psykisk.

Men i hvert fald: Fordi han kørte så voldsom psykisk terror på mig, da jeg gik, blev jeg nødt til at gå med på nogle urimelig aftaler, simpelthen for at få ham ud af huset.

En af de aftaler er, at han kun vil betale børnebidrag for det ene af vores  2 børn. Vi har en 10/4 ordning (det er mig der har dem 10 overnatninger ud af 14 dage), og jeg har alle udgifter forbundet med børnene. Og jeg synes selvsagt det er helt urimeligt, at han nægter at betale for dem begge. I sidste ende, når han kan trække fra i skat, er det jo ikke så mange penge, og det er jo en brøkdel af hvad det koster faktisk at forsøger dem, så jeg synes godt han kunne betale for begge.
Det er hårdt for min økonomi at stå med alle udgifter og kun det ene bidrag.

Men.. Hvis jeg tager kampen op og forlanger begge bidrag, så ved jeg godt, hvad der sker. Han vil gå hel amok. Han vil lade det gå ud over samarbejdet om børnene. Han vil blive modbydelig, og jeg frygter han vil gå i statsforvaltningen og søge om 7/7, eller lign., for manden er det mest manipulerende menneske, jeg nogensinde har mødt.

Det ville ikke være i børnenes tarv med en 7/7 ordning (De er 2 år og 3,5), og lige nu bor han hos sine forældre, som passer børnene op i hoved og r... Jeg er i forvejen bekymret for hvordan det skal gå, når han flytter for sig selv.

Men i hvert fald. Hvad ville i gøre? Jeg kunne virkelig godt bruge de penge, men konsekvenserne ved at tage den kamp er også store. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

SandraXOXO

Den er både svær og ligetil. Og så svær igen. For selfølgelig skal han da bare betale. Det er hans børn og han går vel også ind for at de skal have tøj på kroppen, mad på bordet og kunne gå til sport osv. Men så igen, man bør gå langt for et godt samarbejde, og måske gå endnu længere for ikke at ødelægge et godt samarbejde. Men igen, er det et godt samarbejde, når du skal gå og være bange for at søge de penge jeres børn har krav på? Den er svær. Rigtig svær. Kan man ikke få noget rådgivning via sf eller lign ? Nogle der har forstand på det og måske kunne forklare ham at det altså handler om hvad der er bedst for børnene og ikke hvad der er bedst for ham?! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.