Mega øm efter scanning.. Er det normalt..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.514 visninger
6 svar
2 synes godt om
28. maj 2015

Os&lilledig

Vi var igår til scanning. Jeg har bagudvendt livmoder og er lidt buttet. Hun trykkede derfor MEGET hårdt! For at se den lille. Idag har jeg ondt, sådan mest ømheds smerte og det dunker i vestre side. Er det normalt at have ondt? Og kan der ske noget med den lille når de trykker så hårdt..? :/ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Troldemommi

Os&lilledig skriver:

Vi var igår til scanning. Jeg har bagudvendt livmoder og er lidt buttet. Hun trykkede derfor MEGET hårdt! For at se den lille. Idag har jeg ondt, sådan mest ømheds smerte og det dunker i vestre side. Er det normalt at have ondt? Og kan der ske noget med den lille når de trykker så hårdt..? :/ 

Jeg er også noget rund i det, men jeg har da aldrig oplevet at de trykker hårdt under scanninger, det forstår jeg ikke, så jeg syntes altså du lige skal ringe til din læge og fortælle om dine smerter, en scanning skal da ikke gøre ondt..

Anmeld Citér

28. maj 2015

Christine

Os&lilledig skriver:

Det har jeg prøvet, men det var nu for at få baby til at vende sig så hun kunne blive målt.

Men jo man kan sagtens være øm uden det er farligt. Jeg tror ikke de tryk er farlige overhovedet, for så ville hun næppe gøre det. Hvis det er i den ene side synes jeg også det mest lyder som en blodansamling og ikke noget farligt.

Hvor langt er du henne? Den lille er jo rigtigt godt beskyttet, særligt i starten. Det er mest moderkagen jeg ville være bekymret for, men slet ikke hvis det er tidligt i graviditeten. Hvis du er langt henne og har ondt jævnt over maven, evt. højere oppe også, så ville jeg være nervøs. Ellers ikke 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Os&lilledig

Christine skriver:

Det har jeg prøvet, men det var nu for at få baby til at vende sig så hun kunne blive målt.

Men jo man kan sagtens være øm uden det er farligt. Jeg tror ikke de tryk er farlige overhovedet, for så ville hun næppe gøre det. Hvis det er i den ene side synes jeg også det mest lyder som en blodansamling og ikke noget farligt.

Hvor langt er du henne? Den lille er jo rigtigt godt beskyttet, særligt i starten. Det er mest moderkagen jeg ville være bekymret for, men slet ikke hvis det er tidligt i graviditeten. Hvis du er langt henne og har ondt jævnt over maven, evt. højere oppe også, så ville jeg være nervøs. Ellers ikke 

Kun 12+1

altså har ikke smerter smerter. Men bare sådan øm over oftebenet og over mit ar fra min operation af lyske brok som barn. Måske det er vævet omring aret som skaber sig helt vildt af at blive mast. Mange tak for de beroligende ord <3 

Anmeld Citér

28. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

På mig blev der også trykket ekstremt hårdt. Hun var oppe og stå og bruge begge hænder +hendes kropsvægt. Hun skulle se noget på den anden side af vores datter, så derfor et ordentlig tryk og så drejede hun den lidt. 

Jeg var øm i et par dage. Først brændte det nærmest og så bare øm. Tror det er meget normalt at det kan forekomme.

baby ligger utrolig godt beskyttet og der sker intet. De ved(forhåbentlig) hvad de laver

Anmeld Citér

28. maj 2015

Os&lilledig

SDD skriver:

På mig blev der også trykket ekstremt hårdt. Hun var oppe og stå og bruge begge hænder +hendes kropsvægt. Hun skulle se noget på den anden side af vores datter, så derfor et ordentlig tryk og så drejede hun den lidt. 

Jeg var øm i et par dage. Først brændte det nærmest og så bare øm. Tror det er meget normalt at det kan forekomme.

baby ligger utrolig godt beskyttet og der sker intet. De ved(forhåbentlig) hvad de laver

Orv.. Det lyder egentlig ret voldsomt :p men dejligt at høre at det er normalt  

blev bange for om den lille lort kunne klare at blive mast sådan!! 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Blop2

Der blev os trykket rigtig hårdt, da jeg blev scannet med vores datter. Det gjorde faktisk rigtig ondt, og var ubehageligt.

Jeg var os øm i nogle dage efter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.