Ang. At sige op uden nyt arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
11 svar
1 synes godt om
28. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da der måske er nogle som kender mig og ikke ved jeg går i de tanker.

men hvis man siger op uden at have nyt arbejde, hvor længe efter karantænen gik der så før i blev sendt ud i job fra jobcenteret?

gider ikke sendes ud i noget jeg slet ikke gider lige efter de 3 ugers karantæne, det er ikke lige det jeg har behov for..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg er anonym da der måske er nogle som kender mig og ikke ved jeg går i de tanker.

men hvis man siger op uden at have nyt arbejde, hvor længe efter karantænen gik der så før i blev sendt ud i job fra jobcenteret?

gider ikke sendes ud i noget jeg slet ikke gider lige efter de 3 ugers karantæne, det er ikke lige det jeg har behov for..

Jeg har ikke været i karantæne men blev arbejdsløs 1 december 2014 og startede i aktivering 5 januar 2015. 

Tænker proceduren er den samme om man er i karantæne eller ej de første uger

Anmeld Citér

28. maj 2015

Snoopy77

Jeg tror det kommer meget an på forskellige ting. Alder, om du er på dagpenge eller KH osv. 

Jeg har været ledig i 6 mdr (sagde selv op uden at have et andet job), fik tre ugers karantæne fra A-kassen og er ikke blevet sendt ud i noget. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Snoopy77 skriver:

Jeg tror det kommer meget an på forskellige ting. Alder, om du er på dagpenge eller KH osv. 

Jeg har været ledig i 6 mdr (sagde selv op uden at have et andet job), fik tre ugers karantæne fra A-kassen og er ikke blevet sendt ud i noget. 

Har du slet ikke været til noget eller nogen samtaler ang det?

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Jeg har ikke været i karantæne men blev arbejdsløs 1 december 2014 og startede i aktivering 5 januar 2015. 

Tænker proceduren er den samme om man er i karantæne eller ej de første uger

Det kan godt være.. Det er en hel ny verden jeg måske begiver mig ud i

Anmeld Citér

28. maj 2015

Carina:-)

Man er ikke fredet fordi man ikke gider. 

Og der er forskel på jobcentre. Nogen tager deres job alvorligt og vil gøre hvad de kan for at holde dig i gang .

Andre vil måske lade dig gå et stykke tid,men eftersom man ikke kan få dp for evigt er det jo også i din egen int. at finde noget så hurtigt som muligt.

Jeg vil stærkt anbefale dig at finde et job før du siger op,det er ikke let at finde nyt og slet ikke hvis man på papiret står som selvforskyldt arbejdsløs. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Man er ikke fredet fordi man ikke gider. 

Og der er forskel på jobcentre. Nogen tager deres job alvorligt og vil gøre hvad de kan for at holde dig i gang .

Andre vil måske lade dig gå et stykke tid,men eftersom man ikke kan få dp for evigt er det jo også i din egen int. at finde noget så hurtigt som muligt.

Jeg vil stærkt anbefale dig at finde et job før du siger op,det er ikke let at finde nyt og slet ikke hvis man på papiret står som selvforskyldt arbejdsløs. 

Ved godt det lød lidt forkert at jeg skrev 'ikke gider', men der er jo en grund til man siger op, så hvis mn siger op fra et job der er til at lukke op og s.... I, så nytter det ikke den ledige at få noget der er endnu dårligere..

håber også snart der dukker noget op, har søgt de sidste mange måneder..

Anmeld Citér

28. maj 2015

Snoopy77

Anonym skriver:

Har du slet ikke været til noget eller nogen samtaler ang det?

Jeg har været til to møder i jobcentret men ikke ift aktivering

Anmeld Citér

28. maj 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Jeg tror godt at du kan regne med at dine vilkår vil blive de samme som alle andre der får DP. Du vil ret hurtigt blive aktiveret på den ene eller anden måde (kursus, praktik eller lign.)

Det stritter lidt på mig, når du skriver "gider ikke" sendes ud... Det er jo de vilkår som der er, når man er på DP. Man skal da stadig yde noget og det er vel også i din egen interesse, at komme så hurtigt vidre så muligt...Eller?

Og nu bliver du jo heller ikke sendt ud i en masse, uden selv at have lidt indflydelse. I kraft af, at du har gået og tænkt på at sige op, så har du vel også gjort dig nogle tanker om hvad der så ellers kunne være interessant at prøve kræfter med. Det er jobcenteret meget lydhør overfor. Jo mere forberedt og indsatsvillig du er, jo bedre bliver dit samarbejde/forløb med jobcenteret. De er faktisk rigtig large og rigtig villige til at hjælpe en i den rigtige retning, hvis man selv viser lidt gejst.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg tror godt at du kan regne med at dine vilkår vil blive de samme som alle andre der får DP. Du vil ret hurtigt blive aktiveret på den ene eller anden måde (kursus, praktik eller lign.)

Det stritter lidt på mig, når du skriver "gider ikke" sendes ud... Det er jo de vilkår som der er, når man er på DP. Man skal da stadig yde noget og det er vel også i din egen interesse, at komme så hurtigt vidre så muligt...Eller?

Og nu bliver du jo heller ikke sendt ud i en masse, uden selv at have lidt indflydelse. I kraft af, at du har gået og tænkt på at sige op, så har du vel også gjort dig nogle tanker om hvad der så ellers kunne være interessant at prøve kræfter med. Det er jobcenteret meget lydhør overfor. Jo mere forberedt og indsatsvillig du er, jo bedre bliver dit samarbejde/forløb med jobcenteret. De er faktisk rigtig large og rigtig villige til at hjælpe en i den rigtige retning, hvis man selv viser lidt gejst.

Som jeg skrev lidt længere oppe, var gider ikke også forkert sagt.. Jeg vil rigtig gerne ud og lave noget, er bestemt ikke den som sidder bare og kukkelure. Men da jeg aldrig har været ledig før, var det meget rart at høre hvordan og hvorledes det foregår.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.