Anonym skriver:
Jeg er anonym da der måske er nogle som kender mig og ikke ved jeg går i de tanker.
men hvis man siger op uden at have nyt arbejde, hvor længe efter karantænen gik der så før i blev sendt ud i job fra jobcenteret?
gider ikke sendes ud i noget jeg slet ikke gider lige efter de 3 ugers karantæne, det er ikke lige det jeg har behov for..
Jeg tror godt at du kan regne med at dine vilkår vil blive de samme som alle andre der får DP. Du vil ret hurtigt blive aktiveret på den ene eller anden måde (kursus, praktik eller lign.)
Det stritter lidt på mig, når du skriver "gider ikke" sendes ud... Det er jo de vilkår som der er, når man er på DP. Man skal da stadig yde noget og det er vel også i din egen interesse, at komme så hurtigt vidre så muligt...Eller?
Og nu bliver du jo heller ikke sendt ud i en masse, uden selv at have lidt indflydelse. I kraft af, at du har gået og tænkt på at sige op, så har du vel også gjort dig nogle tanker om hvad der så ellers kunne være interessant at prøve kræfter med. Det er jobcenteret meget lydhør overfor. Jo mere forberedt og indsatsvillig du er, jo bedre bliver dit samarbejde/forløb med jobcenteret. De er faktisk rigtig large og rigtig villige til at hjælpe en i den rigtige retning, hvis man selv viser lidt gejst.
Anmeld
Citér