Må ny lejer overtage min lejlighed ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2015

Anonym trådstarter

Må en ny lejer overtage ens lejemål hvis vedkommende vil betale indskud til mig og overtage lejligheden i den stand den er i. Altså uden den er blevet malet osv.. der er jo normalt 3 mdr opsigelse. 

Tænker lidt om det ikke er lige fedt for udlejer om det er mig eller en anden der bor der så længe regler overholdes og den blir malet mv. Når nyder lejer engang fraflytter ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2015

mortilnoahogmelina

Det skal typisk aftales med udlejeren ... 

Jeg jar gjort det to gange uden problemer ... Men med udlejers accept . 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Anonym

Anonym skriver:

Må en ny lejer overtage ens lejemål hvis vedkommende vil betale indskud til mig og overtage lejligheden i den stand den er i. Altså uden den er blevet malet osv.. der er jo normalt 3 mdr opsigelse. 

Tænker lidt om det ikke er lige fedt for udlejer om det er mig eller en anden der bor der så længe regler overholdes og den blir malet mv. Når nyder lejer engang fraflytter ? 

Det har jeg lun hørt folk få nej til....

Anmeld Citér

28. maj 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Læs din kontrakt. er det en a eller b ordning du lejer. Den skal fraflyttes i den stand du modtog den i. var den nymalet der?

Anmeld Citér

28. maj 2015

lineog4

Lejer har ikke krav på at kunne overtage lejligheden, det er udlejer der har udlejningsretten. Har lejer boet med folkeregisteradresse hos dig i 2 år, kan udlejer overtage lejemålet. 

Jeg overtog min mors lejemål, men de kunne så gå ind og hæve indskuddet. Da vi selv står for indre vedligeholdelse blev det slet ikke kigger på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.