Maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg har et problem... 
Min mor går mig på nerverne... Hun skriver mindst en gang om dagen om jeg har fået det bedre med kvalme/træthed/andre symptomer man nu har når man er gravid - jeg er 11+X dage, og hun mener højt og helligt at de skal være på retur for ellers vil jeg have dem igennem hele graviditeten og "bla bla bla"... Og nu vil hun gerne vide om min mave vokser dagligt også, da hun var meget stor da hun ventede både mig og min lillebror - hendes livmoder gik op til mellem navlen og skambenet da hun var 12 uger, så det regner hun også med at min gør. 
Jeg har ikke rigtig nogen maven endnu, der er en lille bitte bule nederst men den er meget lille. Hun er meget pissimistisk og siger at der må være noget galt når nu min mave ikke er større - det hjælper ikke at hun maler fanden på væggen ved de mindste ting. 
Jeg har sagt til hende, at maven vokser som den skal - har læst mig til at det er normalt at maven ikke "eksploderer" derudaf og at der er nogle der vokser hurtigere end andre. 

Vi ville have holdt det hemmeligt til efter NF skanningen men der var en komplikation tidligere og jeg endte med at ringe til hende da jeg ikke kunne få fat i andre, dette skulle jeg aldrig have gjort... Både jeg og min mand har bedt hende holde det hemmeligt da vi gerne SELV vil fortælle omverdenen om vores lille hemmelighed når VI har lyst til det, men hun har så allerede fortalt det til en del, både familie og nogle af hendes venner, som jeg også kender da de er forældre til mine barndomsvenner... Dette fandt jeg ud af ved en "fejl" da hun kom til at fortælle at hun havde sagt det til de og de mennesker - jeg blev så ked af det og min mand ringede til hende og skældte hende ud. 
Igår skrev hun så at hun var hos mine bedsteforældre, og om hun ikke nok måtte sige det til dem, og jeg skrev med det samme "NEJ!"... Så gik der 2 timer og så spurgte hun igen - der valgte min mand så at skrive til hende at nu måtte det være nok med det der barnlige pis, det er vores barn IKKE hendes og hun må respektere vores valg. Så hørte vi ikke mere fra hende før idag hvor hun fortsatte sin "hvis din mave ikke snart vokser, så er det altså et meget meget dårligt tegn!"

Min mand og jeg skal på kærlighedsferie her om snart og slappe af, vi har fået grønt lys fra min læge til at jeg godt må rejse, men det har min kære moder selvfølgelig også en mening om... Jeg kan ifølge hende ikke rejse for hvad nu hvis jeg begynder at styrt bløde eller der sker noget farligt med HENDES barnebarn?! Igen hun maler fanden på væggen og påfører en unødigt stress, hvilket hun også får af vide, nærmest dagligt, uden at det, tilsyneladende siver ind... 

Jeg ved efterhånden ikke hvad jeg skal gøre ved hende, hun stresser mig, hvilket både hendes mand, min mand og jeg har prøvet at forklarer hende. Hendes mand har gentagende gange sagt at hun skal slappe af og give os ro, men det er hun åbenbart ret ligeglad med. 

Er der nogen der har nogle gode råd... 

Må nok hellere sige, at jeg lytter til hvad hun siger, men tager det meste med et gram salt... Det er bare ved at blive for meget med spørgsmål og holdninger... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

Mom2

Puha kan jeg sgu godt forstå, jeg ville også blive tosset hvis jeg var i din situation. Jeg tror ærlig talt, at jeg ville blive så irriteret, at jeg til sidste ville bede hende om at slappe af, hvis hun overhovedet vil se hendes barnebarn!

Har du fortalt hende, at stress er rigtig dårligt for baby og at hun stresser dig rigtig meget, med alle hendes velmenende råd? Måske det vil virke/få hende til at lytte?

Og er fint du tager meget af det med et gram salt, specielt det med, at din mave vokser langsomt. Det er meget forskelligt og kommer f.eks. an på, hvor trænet ens mave muskler er, jo stærkere de er jo, jo længere tid går der altså før de giver efter og du buler ud.

Jeg har desværre ikke et gyldent råd, men håber dælme du får styr på din mor og at I får en god ferie

Anmeld Citér

26. maj 2015

MediaAnarchy

Hej du

puha sikke en omgang! Hun er da blevet helt rundtosset af den kommende bedstemor rolle.

Jeg kan desværre ikke give gode råd. Men jeg tænker at det er super godt at din mand støtter dig og at I skal fortsætte jeres gode samarbejde!

En masse gode tanker herfra!

Anmeld Citér

27. maj 2015

Linkaa

Puha hun lyder en smule vanskelig

Jeg vil råde dig til, at bede hende blande sig helt uden om. Og sig til hende, du nok selv skal komme hvis du har brug for råd. Og ellers vil du grine at hun klapper i, og ikke blander sig. Om I skal rejse eller ej skal hun ikke blande sig i... Det er en kunstart som forældre - især mor, at balancere på kanten af hvad der er en rådgivende støtte, oghvad der er en opslidende pestilens... 

Jeg håber du får styr på det, og hvor er det dejligt at din mand er så god en støtte. Jeg håber du kan få sagt fra en gang for alle, for det bliver ikke mindre når den lille kommer.

desuden havde jeg kvalme til uge 17-18 før det forsvandt mere eller mindre helt

Kh

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Hun fortsatte igår, jeg valgte at ignorere hende til at starte med, dårlig idé for så skrev hun bare på fb, viber og hvad der nu ellers findes...

Til sidst skrev jeg, at ingen er ens, heller ikke en mor og hendes voksne datter, og at jeg nok skulle fortælle når der var noget at fortælle, og at det (igen) stresser mere end det gavner. Det svarede hun "ja ja!" til hvorefter der gik et par timer og hun skrev igen. 

Tak for jeres søde svar. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Vaya

Hvad hvis du giver hende samme svar hver gang hun skriver f.eks. "Det er som i går"? Hvis jeg fik den melding hver dag i en uge, så tror jeg, at jeg ville blive træt af at spørge. Så længe hun får respons, kan det jo betale sig for hende at skrive. 

Og som en anden skriver, så havde jeg kvalme til uge 18-19 stykker og så forsvandt det. Jeg har godt nok ikke født endnu, men er 38+2 og baby har det fint (bortset fra at hun har hikke lige nu)

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Det prøvede vi i en uge og hun fortsatte bare... 

Også det jeg tænker, igen det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvor længe man har de forskellige symptomer.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.