Hej
Jeg kan fortælle hvordan vi har klaret det her. Min eksmand og jeg er netop flyttet fra hinanden 1. april. Sammen har vi en dejlig og meget følsom dreng på 4,5 år.
Vi har lige fra starten været enige om, at vores skilsmisse skulle gå så lidt som overhovedet muligt ud over ham. Vi har formået at holde ved den gode tone hele vejen igennem, hvilket - efter min mening - er en forældres pligt.
Vi mødes ca. en gang om ugen og spiser sammen, og nogle gange kører min eksmand hjem til os efter arbejde, og putter vores søn (de dage hvor jeg kan mærke han bare savner sin far), hvorefter han kører hjem til sig selv (vi bor 3 km fra hinanden).
Hver gang de ses, snakker de om hvor mange gange vores søn skal sove, før de ses igen.
Herudover anerkender vi hans følelser, og prøver at være så ærlige som overhovedet muligt, når han er ked af det, og synes det er øv, at mor og ikke er kærester mere. Vi fortæller ham, at vi ikke er kærester, men stadig er gode venner, og vi elsker ham super højt begge to.
Han har ALDRIG set os skændes, og det kommer heller ikke til at ske.
Alt dette betyder, at han meget sjældent reagerer, og snakker om det i børnehaven, som en naturlig ting.
Rigtig meget held og lykke - og husk at det er jeres pligt at bevare en god kontakt for jeres barns skyld. I behøver ikke hygge jer SAMMEN, sålænge I hygger med jeres barn SAMMEN.
Knus