Hvir længe ok at være væk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
10 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej,

min mand og jeg har kobberbryllup næste år - og tænker i den sammenhæng, om det kan være muligt for os to at tage en rejse alene. 

Men så er det, jeg er kommet helt i tvivl, om vi kan være væk fra børnene. 

Intet er planlagt endnu, men tanken er, at de skal passes hjemme hos os - og gerne af mormor. Vi vil gerne være væk 5-7 dage - og de vil på det tidspunkt være 2-4-10-12. Er det totalt urealistisk/synd for børnene at overveje at være så længe væk? De vil jo stadig have hinanden og vante omgivelser og hverdag - men vi vil så være væk 5-7 dage henover hverdagene. 

Hvad tænker I? 

Og hvad skal man være opmærksom på?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej,

min mand og jeg har kobberbryllup næste år - og tænker i den sammenhæng, om det kan være muligt for os to at tage en rejse alene. 

Intet er planlagt endnu, men tanken er, at de skal passes hjemme hos os - og gerne af mormor. Vi vil gerne være væk 5-7 dage - og de vil på det tidspunkt være 2-4-10-12. Er det totalt urealistisk/synd for børnene at overveje at være så længe væk? De vil jo stadig have hinanden og vante omgivelser og hverdag - men vi vil så være væk 5-7 dage henover hverdagene. 

Hvad tænker I? 

Jeg ville absolut ikke have ladet vores søn være uden forældre i 5-7 dage da han var 2 år. Og heller ikke nu hvor han er 3 (bliver 4 til oktober). Vi har været væk fra ham i 3 overnatninger for nylig. Og her til sommer når han skal være sammen med bedsterne, bliver det også 3 overnatninger.

Men I kender jeres børn bedst. Og jeg tænker at det måske også gør en forskel at de små har deres større søskende at finde tryghed hos (vi har kun ét barn, så søskende-dynamikken kender jeg ikke noget til).

Ift. de store, tænker jeg overhovedet ikke at det er et problem.

Anmeld Citér

26. maj 2015

FN

Anonym skriver:

Hej,

Hvad tænker I? 

Det kan i da sagtens! Det er slet ikke længe i vil være væk.  Min søster og jeg er over flere omgange blevet passet i op til 3 uger af mormor og morfar da vi var små, og det var skide fedt! Så længe mormor og børn har et godt forhold og din mor kan magte 4 børn, så ser jeg intet problem i det. Fortæl evt. dine børn, at i skal på ferie og de vil blive passet af mormor og hvilke regler der så gælder - så de er forberedt ( og også kan glæde sig). Og så er det da også dejligt med to lidt ældre børn, dem kan i jo også godt bede om at hjælpe lidt ekstra til der. Ta afsted med god samvittighed og nyd jeres ferie - og tillykke med kobberbryluppet 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Normalt kører jeg efter tommelfingerreglen 1 døgn per år, og så må I jo kun være væk i 2-3 dage.

Men lige i det tilfælde, hvor de har hinanden, er derhjemme & bliver passet af mormor (som jeg går ud fra de er tæt knyttet til i forvejen), så tror jeg sagtens de kan klare lidt længere tid. Det kunne være I skulle kigge mere på hvor længe mormor kan klare.... 

Anmeld Citér

26. maj 2015

GUSO

Vi var væk fra min datter i 3 uger da hun lige var fyldt 3 år, lillebror skulle igennem en stor operation og hun blev passet hjemme af mormor og havde en så normal hverdag sim muligt, det var drøn hårdt men det var også 3 uger!! Jeg vil sige at i sagtens kan tage afsted 3-5 dage uden jeres børn.. Håber i får en fantastisk ferie.. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej,

Hvad tænker I? 

Sagtens. Jg kender en der har sine børnebørn en uge hver sommer ferie, det starter fra de er 1-2år og de ELSKER det. 

Jeg har passet mine nevøer på lidt over 2 og 6 fra tirsdag til søndag, forsi dehun skulletil tjek pg så tog de lige et bryllup med. Det gik super flot.

Det er jo ikke noget i gør hele tiden, det er en enkel gang.. i kan jo altid skype hvis der er brug for det.

Nogen  børn kan godt reagere,.. men hvis de er vant til hende, og de er o deres hjem.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym

Personligt ville jeg ikke være væk fra min 2- (eller 4-) årige i mere end maks 3 overnatninger. 

Alt over 3 overnatninger er for mig en ferie for hele familien. Medmindre når børnene selvfølgelig bliver så store, at de specifikt efterspørger f.eks. at komme med mormor på ferie i 1 uge. 

Og selvfølgelig er det noget andet ved alvorlig sygdom, hvor man ikke har andet valg.

Anmeld Citér

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Normalt ville jeg synes det er for lang tid for de to små - men det er hjemme hos Jer, med mormor som jeg går ud fra de har er tæt bånd til og så det vigtigste - de har hinanden så jo - det tror jeg godt kan gå an

Anmeld Citér

26. maj 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hej,

Hvad tænker I? 

Jeg ville ikke rejse så længe når i har en på 2 år. Dermed ikke sagt at det er riv rislende forkert.. Det er jo noget i som forældre kun kan vuderer. Jeg havde nok taget væk fredag-søndag eller måske til mandag.. På forlænget weekend i stedet. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hej,

Hvad tænker I? 

Synes det må handle om hvad I synes. Personligt kunne jeg ikke rejse fra de to små så længe. Har været væk fra mine fra fredag morgen til søndag eftermiddag og nej hvor jeg følte jeg gik glip af meget - de klarede det fint havde jo også far ��

Var på lejrskole fra mandag morgen til fredag eftermiddag og følte det var helt forkert. Troede jeg kunne ringe til børnene, men det gjorde den mindste den gang 2 1/2 år brød helt sammen. Så det gjorde jeg kun en gang.

Men hvis I vil det, synes det er okay. Så er det det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.