Sulten - hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.718 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. maj 2015

januar16

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid.. og jeg er sulten hele tiden. Jeg ved ikke om det er en tvangstanke at nu er jeg gravid, må skal jeg spise hele tiden, eller hvad det er? Har læst at man faktisk ikke skal øge sit indtag særlig meget og slet ikke lige i starten. Har bestemt ikke lyst til at blive alt for stor under graviditeten, da jeg synes de helt runde maver, som ikke kan ses bagfra, er så sindsygt smukke. Jeg er dog ikke helt petit (BMI 24,5, så lige under grænsen). Så bliver nødt til at tænke over hvad jeg putter i  munden..

Er der nogle der kan berolige mig og sige at den konstante sult går væk? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

Linkaa

januar16 skriver:

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid.. og jeg er sulten hele tiden. Jeg ved ikke om det er en tvangstanke at nu er jeg gravid, må skal jeg spise hele tiden, eller hvad det er? Har læst at man faktisk ikke skal øge sit indtag særlig meget og slet ikke lige i starten. Har bestemt ikke lyst til at blive alt for stor under graviditeten, da jeg synes de helt runde maver, som ikke kan ses bagfra, er så sindsygt smukke. Jeg er dog ikke helt petit (BMI 24,5, så lige under grænsen). Så bliver nødt til at tænke over hvad jeg putter i  munden..

Er der nogle der kan berolige mig og sige at den konstante sult går væk? 

Lige de første par uger var jeg også sulten som en hest, og træt som et ondt år... SUlten forsvandt dog med kvalmende indtog, og trætheden først ca uge 19-20 Er 21+4 nu, og prøver at spise normalt. Rygraden er dog ikke som inden jeg blev gravid, så der ryger mere sukker ind

Tillykke i øvrigt

Anmeld Citér

26. maj 2015

januar16

Linkaa skriver:

Lige de første par uger var jeg også sulten som en hest, og træt som et ondt år... SUlten forsvandt dog med kvalmende indtog, og trætheden først ca uge 19-20 Er 21+4 nu, og prøver at spise normalt. Rygraden er dog ikke som inden jeg blev gravid, så der ryger mere sukker ind

Tillykke i øvrigt

Åh hvor er jeg glad for at det går over. Kan spise og så snart tallerkenen er tom så er jeg sulten igen. Tænker på mad hele tiden, og især det jeg ikke må spise/det ikke er sæson for. Mmm tatarmad og artiskokker  Kvalme giver mig dog normalt ikke mindre behov for at spise. Jeg har længe lidt af migræne og det er mindre ubehageligt at kaste op med mad i maven end det er med tom mave. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

2til3

Kan desværre ikke berolige dig. Men kan melde mig på ædeholdet. Jeg er i dag 5+5 og jeg er bare sulten hele tiden. Normalt spiser jeg ikke ret meget, er undervægtigt og har faktisk normalt tendens til at glemme at spise og tabe mig. 

Men hold nu fast hvor jeg kan spise nu. Det føles som om der er et umætteligt hul i maven. Tænker på mad hele tiden og kan spise hele tiden. Håber det går over.. Fordi ellers ender jeg da med at blive tyk. Ellers må jeg jo ende med at holde igen med ædegildet

Anmeld Citér

26. maj 2015

stinemavepine

Ingen panik!  Jeg havde det på samme måde og kunne lige se hvordan jeg inden der var gået tre måneder var blevet kæmpe. Yikes.

Men det er alt det der sker i kroppen - og den der graviditetskvalme, som IKKE er som normal kvalme, hvor man ikke kan spise noget. Hvis bare det var sådan, haha. Jeg oplevede det også netop omvendt - fik kvalme så snart jeg følte den mindste sult. Hvilket allerede var max en time efter jeg sidst havde spist. My God!

Jeg er helt sikker på, at det stille og roligt går i sig selv  

Anmeld Citér

26. maj 2015

JH12

stinemavepine skriver:

Ingen panik!  Jeg havde det på samme måde og kunne lige se hvordan jeg inden der var gået tre måneder var blevet kæmpe. Yikes.

Men det er alt det der sker i kroppen - og den der graviditetskvalme, som IKKE er som normal kvalme, hvor man ikke kan spise noget. Hvis bare det var sådan, haha. Jeg oplevede det også netop omvendt - fik kvalme så snart jeg følte den mindste sult. Hvilket allerede var max en time efter jeg sidst havde spist. My God!

Jeg er helt sikker på, at det stille og roligt går i sig selv  

Jeg har det præcis ligesom dig, hvis der er den mindste smule sult så kommer kvalmen .. 

Så jeg spiser MEGET ofte og har gjord det hele denne graviditet, er 35+2

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.