Afdøde mors møbler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
6 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2015

Anonym trådstarter

Er anonym af hensyn til min familie. 

Mig og min lille familie skal leje mine forældres hus her pr. 1. juli.. min mor døde sidste år og min far er herefter kommet på plejehjem da han er dement.... min far har altid givet udtryk for at jeg skulle arve huset hvis jeg havde lyst, og det vil jeg rigtig gerne, så nu starter vi med at leje det for senere hen at købe det... jeg er også værge for min far ...

Nå men har et dilemma.... min bror og søster har givet udtryk for at det er helt okay med dem, at jeg får/køber huset.. jeg har snakket med dem om det, for ellers ville jeg ikke kunne gøre det!

Mine forældre har mange ting og møbler og vi er begyndt at rydde ud i det. Eller rettere, JEG er begyndt og faktisk også nået ret langt... jeg har sorteret og lagt en masse i papkasser.. har mange gange skrevet til min bror (som kun er min mors søn) at han jo skulle komme og kigge hvad han gerne ville have/gemme fra vores mor osv. Også så vi ku blive enige om hvad der generelt skulle ske med alle de ting og møbler... vi lavede en aftale, som han aldrig dukkede op til, det var for to uger siden, og har hverken hørt fra ham eller set ham siden... jeg har ringet og skrevet til ham uden held (han er generelt ikke god til at overholde aftaler!) Og vil bare gerne gøre det så fair som muligt, så han også har noget at sku ha sagt mht. vores mors ting og møbler...

vi vil jo gerne have huset ryddet til vi selv skal flytte ind, og kan jo ikke gemme det hele, hvorwnd jeg gerne ville.....

Jeg har endda skrevet til ham at hvis han ikke ville have noget med der at gøre sku jeg nok tage mig af det selv, men han hverken svarer, ringer eller tager sin tlf. Forstår det virkelig ikke. ...

Overvejer hvad jeg skal gøre?! Jeg har tænkt at så er det bare ærgerligt,  hvis han var interesseret havde han nok kontaktet mig.... og så må jeg sælge det der kan sælges, beholde det jeg ville have, og resten måtte enten til genbrug eller smide ud.... men kan næsten ikke gå mig selv til det - har jo heller ikke lyst til at blive uvenner over sådan noget med min bror. ... men han tager bare intet ansvar og synes godt nok det her er vigtigt. ...

hvad havde I gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

ErDetSnartNU

Først: ved du om beskederne bliver leveret til ham/om han læser dem? Kan der være sket noget med ham eller hans telefon, så han ikke har mulighed for at svare? 

Hvis overstående ikke er tilfældet, så ville jeg sende ham en sms med teksten om, at hvis I ikke har aftalt noget konkret inden i morgen kl 18, så betragter du det som om, at han har frasagt sig ansvaret og retten til at bestemme over jeres mors ting. 

På den måde giver du ham en tidsfrist samt en advarsel, som han så kan vælge at reagere på eller ej. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

jenny4

Nu kender jeg jo ikke jeres forhold, men jeg ville blive vildt nervøs hvis min bror ikke dukkede op til en aftale og jeg derefter ikke hørte fra ham i 14 dage. Har du mulighed for at køre forbi ham? Har han en kone/kæreste/god ven du kan ringe til? 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Nu kender jeg jo ikke jeres forhold, men jeg ville blive vildt nervøs hvis min bror ikke dukkede op til en aftale og jeg derefter ikke hørte fra ham i 14 dage. Har du mulighed for at køre forbi ham? Har han en kone/kæreste/god ven du kan ringe til? 

Har været I kontakt med hans kæreste.. der  er ikke sket ham noget heldigvis. ... men prøver at høre hende ad igen.. måske hun ved hvorfor han ikke svare....

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Først: ved du om beskederne bliver leveret til ham/om han læser dem? Kan der være sket noget med ham eller hans telefon, så han ikke har mulighed for at svare? 

Hvis overstående ikke er tilfældet, så ville jeg sende ham en sms med teksten om, at hvis I ikke har aftalt noget konkret inden i morgen kl 18, så betragter du det som om, at han har frasagt sig ansvaret og retten til at bestemme over jeres mors ting. 

På den måde giver du ham en tidsfrist samt en advarsel, som han så kan vælge at reagere på eller ej. 

Ja det havde jeg også tænkt mig at gøre hvis ikke han snart tager sig sammen..... har været I kontakt med hans kæreste.. der er ikke sket ham noget.... men prøver at høre hende ad igen og ellers skriver jeg sådan en "advarsel " til ham....

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mille123

Anonym skriver:

Ja det havde jeg også tænkt mig at gøre hvis ikke han snart tager sig sammen..... har været I kontakt med hans kæreste.. der er ikke sket ham noget.... men prøver at høre hende ad igen og ellers skriver jeg sådan en "advarsel " til ham....

Skal tingene ikke deles via skifteretten? Eller er det kun nogen gange?

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Skal tingene ikke deles via skifteretten? Eller er det kun nogen gange?

Vi har været i skifteretten. Min far sidder/sad i uskiftet bo. Min bror er kun min mors søn, og skrev i skifteretten under på, at han først ville få udbetalt sin arv fra vores fælles mor, når min far døde. Dvs. min far har arvet alt fra vores mor, så alt det der er i huset er i princippet hans. Men da han ikke kan have det hele med på plejehjem, så skal der jo ske noget andet med det - de for spørger jeg min bror om han er interesseret.....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.