Aktivitet for mennesker med funktionsnedsættelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
9 svar
2 synes godt om
26. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er pædagogstuderende og har fået en modulopgave hvor jeg bl.a. Skal finde på en aktivitet for den målgruppe jeg skal ud og arbejde med i min 2. Praktik.

Jeg skal være på et bosted for mennesker med psykisk og fysisk funktion nedsættelse, der udover er det eneste jeg ved om dem, at de er 18+

Er der nogle der har nogle gode forslag evt. Erfaringer til/med en aktivitet jeg evt. Kunne arbejde med ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Skal du have det klart inden du starter? 

Jeg tænker bare om det ikke er nemmere når du har lært brugerne lidt at kende, så det også kan blive noget de synes er fedt. Men også for at se mulighederne - hvor begrænset er de her mennesker af deres handicap? Det er bare ærgeligt hvis du får planlagt en hel masse og det så ikke kan lade sig gøre

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Skal du have det klart inden du starter? 

Jeg tænker bare om det ikke er nemmere når du har lært brugerne lidt at kende, så det også kan blive noget de synes er fedt. Men også for at se mulighederne - hvor begrænset er de her mennesker af deres handicap? Det er bare ærgeligt hvis du får planlagt en hel masse og det så ikke kan lade sig gøre

Ved godt det lyder fuldstændig skørt og er selv rigtig frustreret over det. Er helt enig med dig i at man burde kende menneskerne bedre inden man skal lave sådan en opgave, men "sådan ligger landet ikke"

Det er en modulopgave jeg har fået i dag og det med aktiviteten er kun et af 4 pkt. Vi skal lave. Samtidig har vi fået at vide at vi skal "fremlægge" den på torsdag og at vi bliver bedømt med bestået/ikke bestået for at få lov til at starten i praktikken her d.1 juni. 

Hurra for at gå på den nye pædagoguddannelse hvor tingene ikke rigtig fungerer endnu og hvor vi er prøvekaniner. Øv altså. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ved godt det lyder fuldstændig skørt og er selv rigtig frustreret over det. Er helt enig med dig i at man burde kende menneskerne bedre inden man skal lave sådan en opgave, men "sådan ligger landet ikke"

Det er en modulopgave jeg har fået i dag og det med aktiviteten er kun et af 4 pkt. Vi skal lave. Samtidig har vi fået at vide at vi skal "fremlægge" den på torsdag og at vi bliver bedømt med bestået/ikke bestået for at få lov til at starten i praktikken her d.1 juni. 

Hurra for at gå på den nye pædagoguddannelse hvor tingene ikke rigtig fungerer endnu og hvor vi er prøvekaniner. Øv altså. 

Jeg synes da ellers umiddelbart at det lyder meget fornuftigt. Du skal ud på en praktik, hvor du skal bruge teori og praksis. Inden I bliver sendt afsted, giver jeres underviser jer en opgave, hvor I skal vise at I fx kan finde frem til en aktivitet der passer til jeres målgruppe. Ikke fordi I nødvendigvis skal ende med at bruge den pågældende aktivitet, men fordi I skal vise at I kan finde frem til en aktivitet, og måske gøre jer nogle tanker om hvorfor I mener denne aktivitet KUNNE ramme jeres målgruppe.

Som en bonus, betyder opgaven at I har gennemgået noget relevant stof inden jeres praktik. Så selvom det overhovedet ikke er sikkert at den aktivitet du vælger til din opgave, ender med at være relevant, kan det være du, gennem din research, er stødt på nogen der istedet kan bruges.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mullesmith

Jeg tænker noget med musik, da musikken kan mærkes af alle, uanset funktionsniveau. Det kunne være du planlagde er forløb med musik som arousal styrtende middel, så som musik massage. Det kunne også være at du ville planlægge en aktivitet med noget madlavning, hvor du inddrager borgerne i køkkenet hvor de medvirker og bidrager med det de kan, her styrker du de sociale færdigheder samt evnen til at planlægge og producere noget, blive deltager i eget liv, selvhjulpen, at føle man kan noget.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym skriver:

okay så ville jeg tage en simpel aktivitet som de fleste kan være med til.

Det kan være male

Det kan være høre musik og danse

Eller noget helt tredje

Jeg ville fokusere på de lidt klassiske teorier: f.eks. livskvalitet, men med et kritisk blik i form af definitionsmagten.  

Anmeld Citér

26. maj 2015

2721

Jeg kan komme med lidt eksempler på hvad de laver på et bosted jeg kender til

fællesture, til fx koncerter, Tivoli, Bakken, den blå planet og andelsbyen nyvang.

så har de fælles mad dag, fælles grillaften hvor de laver mad osv og invitere familie eller venner.

så har de have dage og et drivhus fe passer sammen og meget meget mere

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej.

Jeg er pædagogstuderende og har fået en modulopgave hvor jeg bl.a. Skal finde på en aktivitet for den målgruppe jeg skal ud og arbejde med i min 2. Praktik.

Jeg skal være på et bosted for mennesker med psykisk og fysisk funktion nedsættelse, der udover er det eneste jeg ved om dem, at de er 18+

Er der nogle der har nogle gode forslag evt. Erfaringer til/med en aktivitet jeg evt. Kunne arbejde med ?

Mange tak til jer alle for de gode råd. Nu blev jeg endelig færdig med den del af opgaven. 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Held og lykke håber du får en fantastisk praktikperiode

Anmeld Citér

27. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Held og lykke håber du får en fantastisk praktikperiode

Tak skal du have. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.