Hej. Jeg er gift og vi har 2 børn. Min mand er lystløgner. Har egentlig altid vidst at han småløj helt tilbage fra vi mødte hinanden, men nu er det så slemt at jeg er på kanten til og søge skilsmisse. Hans løgne er udelukkende "lavt selvværds" løgne. Altså, han lyver om hans stilling, om hans penge, om han værdier, at han har flere biler, hvis nogen efterspørger en mekaniker, så kender han en mekaniker der vil hjælpe gratis eller meget Billigt, agtigt. Jeg kender ham og kan gennemskue ham, men det er bare så trættende og jeg føler mig til gin overfor fælles venner osv, når de kommer og fortæller hvad han siger og har lovet og lign. . Nogen af dem ved dog han er lystløgner, så de vender det han siger med mig inden de regner med at han kan hjælpe eller har det han siger eller hvad det handler om.
KAN man få hjælp når man er lystløgner? Eller er den eneste udvej og forlade ham ? Han VIL gerne have hjælp og han vil gerne bare stoppe, men han kan ikke stoppe selv, det ligger så dybt i ham at lyve sig bedre (har meget og gøre med hans barndom) . Pt går han til psykiater pga ADHD , ved ikke om man kan lufte det for psykiateren eller om det ikke er en "sygdom" man kan afhjælpe?
Anmeld
Citér