Valg af tørretumbler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. maj 2015

Vaya

Hej

Vi skal have ny tørretumbler, og vi har egentlig til en med aftræk, hvilket jeg så tænkte var smartest. Men kondens er mere økonomisk, og måske ikke så bøvlet alligevel? Skal vandet tømmes fra hver gang, mine svigerforældre siger, at det gør de slet ikke... Hvad er jeres erfaringer? Besværligt med kondens eller ingen problem?

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Da vi havde kondens skulle den tømmes hver gang, og få gange undervejs hvis det fx var en maskine håndklæder.

Anmeld Citér

24. maj 2015

De3Guldklumper

Vaya skriver:

Hej

Vi skal have ny tørretumbler, og vi har egentlig til en med aftræk, hvilket jeg så tænkte var smartest. Men kondens er mere økonomisk, og måske ikke så bøvlet alligevel? Skal vandet tømmes fra hver gang, mine svigerforældre siger, at det gør de slet ikke... Hvad er jeres erfaringer? Besværligt med kondens eller ingen problem?

På forhånd tak 

Vi har haft kondens af to omgange. Første gang i en lejebolig hvor der kun var plads på badeværelset uden udluftning. Det er bestemt ikke anbefalelsesværdigt. 

Denne gang er der ikke afløb så vi var nødt til at skulle købe kondens. Og jeg må sige jeg er ret glad for det denne gang der er mere plads omkring den og vi kan lufte ud hvor den står. Tror vi tømmer vores vandholder hver 3-4 gang alt efter hvor meget der er i den. En gang håndklæder eller sengetøj så skal den som regel tømmes bagefter

Anmeld Citér

24. maj 2015

helle85

Vaya skriver:

Hej

På forhånd tak 

vi har en kondens og er rigtig glade for den, vi tømmer den hvergang det er dog ikke altid den er fyldt.

nå vi tørre dyner skal den startes et par gange.

også skal man huske at den skal stå lidt fra væggen.

vi valgte sådan en da vi ikke har nogen steder at stille en tørremaskine med aftræk og det er nok ikke sidste gang vi vælger sådan en 

vi har købt en lidt dyre en både fordi at den skulle kunne tage ca 7 kg og fordi at tit hænger pris og kvalitet sammen.

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom2

Vaya skriver:

Hej

På forhånd tak 

Vær lige opmærksom på, at du skal have et rum, som er større end 16kvm. før det anbefales at købe kondenstørretumbler.

Og så er det ikke så voldsomt meget dyre, at have en med aftræk.

Anmeld Citér

24. maj 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi har kun mulighed for kondens da vi bor i lejlighed :)

Vil sige at det bedste er at tømme vand og fnuller hver gang for at mindske risikoen for evt. skimmelsvamp da det er varmt vand der trækkes ud :)

Vores er en Bauchknecht og vi har været meget glade for den og aner slet ikke hvad vi skal stille op når den en dag står af for man kan slet ikke få den model mere med samme vægt-energimærke-indstillinger-display som vi er så glade for...

Vores er med et "rør" med hul i den ene ende som man så lige vender på hovedet i vasken mens man tager tøjet ud af maskinen og så er den tømt... Fnullersamler sidder lige ved lågen så når tøjet er kommet ud tager man den op og så er fnuller statisk så det er bare at finde et hjørne og løfte næsten det hele af som en form for blødt tæppe :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.