Jeg er i den lykkelige situation at jeg er gravid 23+2.
Mit BMI har fra start været for højt (svært overvægtig), og jeg har fået af vide at jeg må tage mellem 6-9 kg på.
Jeg har vejet mig løbende, og har godt kunne se på vægten at jeg måske tog lidt for meget på.
Men nu hoppede jeg så på vægten i morges, og der kunne jeg se til min store frygt at jeg nu har taget 8 kg på
.
Det er ikke fordi at jeg lever mega usundt, jeg føler bare at jeg tager på når jeg ser et riskorn.
Så nu har jeg tænkt mig at sætte alle sejl ind, her i den sidste del af graviditeten.
Så jeg vil høre. Er der nogle her som har fået stillet en diætist til rådighed under deres graviditet. Hvis ja, gik det så godt?
Og nu har jeg jo læst lidt frem og tilbage på nettet. Og der findes jo den kost form som hedder KISS-kost. Er der nogle af jer som har levet efter denne, under graviditeten. Det er de samme principper som er i bogen Spis dig gravid, og er også samme principper som diabetes foreningen anbefaler folk med diabetes at leve efter. Hvordan var det at leve efter, kunne I holde vægten sådan nogen lunde?
Jeg gider ikke at hører fra folk, som skal fortælle mig at det er min egen skyld at jeg vejer for meget. For det ved jeg udmærket godt, selv om mit vægtøgning inden graviditeten til dels skyldtes stress (gik fra 63 til 86, på kort tid). Så jeg ved godt hvordan man lever sundt.
Det jeg er interesseret i at høre, er om jeres erfaringer med KISS-kost og diætist.
På forhånd tak.
Anmeld
Citér