Hej piger,
min datter har desværre fået en hårtynd revne i begge sider i lysken.... jeg synes ellers vi vasker hende meget forsigtigt og sørger ved hvert bleskift inden hun får ren ble på..... Hvad dælen gør vi forkert??? Er det bare fordi hun bliver varm og fugtig der efter et stykke tid??
Nogen der har gode råd til at få det væk igen?? Der kommer en lille smule blod på stofbleen når vi dupper hende tør efter bleskift, også er hun ved at være tør i huden under hendes navle, sådan lidt lisom når man er solbrændt
Håber der er nogen der vil hjælpe mig...
Lisbeths svar
Hej !
De små har tynd hud og fugt giver revner. I kan bruge vat ved afvaskning, det er mere blødt end engangsklude. Lunkent vand. Evt afvask med kamille the, lunkent og tør efter enten med en hårtørrer lav varme,eller lufttørre.
Hudens fugtighed også under navlen skal genopbygges. Uparfumeret fedtcreme og massere forsigtigt. Lad hende ligge og lufte uden ble til cremen er tørret ind.
Når hun får ble på igen kan I bruge en barrierecreme eller lidt pudder som beskyttelse.
Selvom bleen skal sidde godt til, er det vigtigt , der er lidt luft i siderne. Skift evt blemærke.,.
Håber dette kan inspirere, held og lykke med hende.
Fortsat god pinse.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér