Anonym skriver:
Han stoler ikke selv på mig men det er en længere historie som jeg ikke vil komme ind på her så hans vrede mod mig tager han nok over på vores datter ved at sige sådan til hende som han gør. Vi er inde i en periode hvor jeg skal bevise en masse for ham og at opbygge tillid til ham for at han kan stole på mig igen. Men jeg kunne ikke holde kæft lige der for syntes det er synd for vores datter at han sagde som han gjorde.
Nu kender vi ikke årsagen til at han ikke stoler på dig, men jeg kan høre at du må have såret ham voldsomt og det skal han og I selvfølgelig bearbejde. Men det lyder også til, at han har valgt at ville arbejde igennem det med dig, og et eller andet sted at tilgive. Og hvis I nogensinde skal komme videre så nytter det ikke, at han bliver ved med at komme med stikpiller omkrimg den manglende tillid - slet ikke når din datter lytter og slet ikke over småting som det her.
Har I fået noget hjælp til at komme videre fra det tillidsbrud der er sket? Ellers vil jeg foreslå det, for hvis det sidder så dybt i ham, at "alle chancer" for at give dig dårlig samvittighed skal benyttes så kan du hoppe og springe uden nogen effekt. Og det går ud over jer begge, jeres forhold og især jeres datter.
Han og I er nødt til at beslutte om jeres forhold er værd at redde og om I tror på det, og er svaret ja, så må I begge gå konstruktivt ind i det og kun lade de sårede følelser komme til udtryk når I har mulighed for at snakke om det alene. Og det synes jeg er ok at du siger til ham - at enten pakker han barnlighederne væk så I kan komme konstruktivt viser, eller også må I finde et setup hvor det ikke går ud over jeres datters tillid til jer som forældre.
Anmeld
Citér