Hvad kan man blogge om?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.075 visninger
10 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2015

Anonym trådstarter

Hello Ladies, 

Jeg har længe haft lyst til at blogge, da jeg elsker at skrive og dele mine tanker med andre. 

Problemet er, at jeg ønsker at blogge anonymt og det, i sig selv, gør, at mange måske ikke har lyst til at følge med. Men på den anden side, så har jeg ikke lyst til at udlevere mit privatliv. 

Hvad kunne jeg ellers blogge om? Hvad har folk lyst til at læse om? 

Nogen bloggere herinde, som kunne have lyst til at dele deres erfaringer? 

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2015

ErDetSnartNU

I stedet for at blogge efter, hvad andre gerne vil læse om, så synes jeg at du skal blogge om lige dét du har på hjerte. Læserne kan hurtigt mærke, hvis du blogger "for deres skyld" i stedet for for din egen skyld, da du ikke vil have samme engagement og entusiasme for det du skriver. 

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

I stedet for at blogge efter, hvad andre gerne vil læse om, så synes jeg at du skal blogge om lige dét du har på hjerte. Læserne kan hurtigt mærke, hvis du blogger "for deres skyld" i stedet for for din egen skyld, da du ikke vil have samme engagement og entusiasme for det du skriver. 

Jeg ville nu heller ikke blogge om noget som ikke interesserer mig. Det skulle selvfølgelig være noget jeg både interesserer mig for og noget som jeg ved lidt om

Men jeg kan godt se at jeg måske kom til at formulere mig forkert. Ikke så godt for en kommende blogger 

Anmeld Citér

23. maj 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hvis jeg skulle blogge, så ville det blive om mine unger og vores dagligdag, om kpop og kdrama (musik og film/serier fra Sydkorea), om hjemmedigtede historier eller om broderier da det er mine interesser...

Det kunne du jo også gøre, altså blogge om dine hobbies, uden at du udleverer dit privatliv...

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

Egentligt ville jeg helst blogge om mit eget liv, da jeg har oplevet rigtig meget (krig, forældresvigt, misbrug, skilsmisse, osv) men jeg er bare så meget kylling fordi jeg ikke vil udlevere mig selv samt min familie og venner. 

Har altid drømt om at skrive en bog om mit liv, og nu med alle de blog-muligheder kan jeg endda gøre det anonymt. 

På den anden side synes at det er meget upersonligt at skrive om ens eget liv og samtidig være anonym. Kan man overhovedet tage det seriøst? 

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym

Jeg vil også rigtig gerne blogge, men vil også gerne være ano.... :/ 

Anmeld Citér

23. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Egentligt ville jeg helst blogge om mit eget liv, da jeg har oplevet rigtig meget (krig, forældresvigt, misbrug, skilsmisse, osv) men jeg er bare så meget kylling fordi jeg ikke vil udlevere mig selv samt min familie og venner. 

Har altid drømt om at skrive en bog om mit liv, og nu med alle de blog-muligheder kan jeg endda gøre det anonymt. 

På den anden side synes at det er meget upersonligt at skrive om ens eget liv og samtidig være anonym. Kan man overhovedet tage det seriøst? 

Du kan være anonym blogger, selvom at du vil skrive om dit eget liv.

Ændre navne, måske køn på nogle af personerne, stederne, uden at det bliver usandt... Så det ikke kommer for tæt på, og det måske at svære for andre at vide hvem du er, men du får alligevel lov til at komme ud med ting.

Det samme med en bog, brug et andet navn som forfatter.
Det er gjort før, så hvorfor kan du ikke gøre det?

Anmeld Citér

23. maj 2015

lineog4

Hvis jeg skulle fanges af en blok skulle det være:

a. En med samme interesser som jeg, og selv der kan jeg se jeg mister interessen

b. En som formår at skrive om mere end bare sig selv, en der vil sige mere, noget generelt men tager afsæt i sig selv. Det vil sige en det vil blande sig i samfundsdebatten men gør det udfra en viden og forståelse fra eget liv, fra egen uddannelse, fra eget erhverv eller lignende. At "bare" læse om en andens liv ville kun holde mig fanget kort. Tilgengæld måtte det gerne være spredt fægtning hvor man både havde en mening der spændte fra hvem skulle være statsminister til hvem skulle fodboldtræner. Eller spændte over test i folkeskolen til dyrekort i Føtex. Men det skulle have en relevans for livet og ikke blot for den enkeltes liv. En hvor man kunne læse uden tvivl at vedkommende havde fingeren på pulsen.

nå ja og så skulle bloggen være skrevet i er sprog det fangede, et sprog der dannede billeder i mit hoved, et sprog hvor jeg fik nogen gode grin og en klump i halsen.

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres meninger. Har været i tænkeboksen hele dagen idag og det hjælper med andres synspunkter på det hele. Vil tænke videre over det.

Tror det ender med at være noget a-la en anonym personlig dagbog, som jeg vil skrive for mig selv, som "hyggeprojekt". Det kan være at nogen med lignende oplevelser falder over min blog og smider en kommentar kunne være rart. ellers kan det være min egen lille hyggedagbog. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Clisolka

Tak for jeres meninger. Har været i tænkeboksen hele dagen idag og det hjælper med andres synspunkter på det hele. Vil tænke videre over det.

Tror det ender med at være noget a-la en anonym personlig dagbog, som jeg vil skrive for mig selv, som "hyggeprojekt". Det kan være at nogen med lignende oplevelser falder over min blog og smider en kommentar kunne være rart. ellers kan det være min egen lille hyggedagbog. 

Du kan evt. lave en blog, hvor der ikke kan søges fra Google? 

Jeg har en blog hvor jeg skriver alle mine tanker ned - og historier med mine børn. Det er kun få udvalgte der har linket, og dem der følger mig, de er ret døde nu i aktivitet  (den er flere år gammel) Jeg har bl.a. gjort at min blog ikke kan søges frem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.