MorDk skriver:
Min søn er 4,7 år og går i storbørnsgruppen (før-skole-gruppen)
Idag siger han til mig at når de laver "skoleopgaver" må han og de andre børn ikke gå på toilettet. De skal holde sig.
Hvad tænker I om det?
Tror jeg må tage en snak med børnehaven... og lige høre hvad det handler om. Han har måske misforstået noget.
Tænker bare... skal min søn tisse så skal han tisse. (alt med måde)
Jeg ville nok tage en snak med børnehaven og høre hvad det går ud på, for selvfølgelig skal de have lov st gå på toilettet
- men når det så er sagt, så arbejder jeg i en 0.klasse, og der går lynhurtigt sport i at alle skal på toilletet meget ofte, fordi det er sjovt at forlade lokalet og komme ind igen mens de andre sidder og arbejder. - og så er det iøvrigt en fest, hvis man kan have sin bedste ven med derud, fordi han/hun sjovt nok også "pludselig" skulle tisse
- så der har vi lavet regler om, kun en af gangen på toilettet, og indimellem får man altså et nej, ikke lige nu (man kan lynhurtigt lure hvem der faktisk skal og hvem der ikke skal på toilettet)
- og det jeg egentlig bare ville sige med den lange forklaring var, at det kan jo godt være det er noget lignende der sker i børnehaven, at der er gået sport i at børnene går (lidt for meget) på toilettet under skoleopgaverne, og at man så forklarer dem, at når man kommer i skole, så kan man ikke bare sådan gå på toilettet hele tiden midt i timen..
Anmeld
Citér