Hvordan er det lige med det laks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.520 visninger
9 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2015

Jn81

Ja altså.... Hvordan er det lige med det laks, når man er gravid? Må man spise det eller ej? Her tænker jeg på laks i skiver... Altså det der i pakke i tynde skiver som man bruger til fx lakse roulade osv.... Jeg har den vildeste lyst til en gang laks i skiver med philidelphia smører ost på... Men jeg har googlet det og syns der er mange forskellige meninger syns jeg... Og kan ikke rigtig blive klog på det....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2015

(august)

FruNielsen81 skriver:

Ja altså.... Hvordan er det lige med det laks, når man er gravid? Må man spise det eller ej? Her tænker jeg på laks i skiver... Altså det der i pakke i tynde skiver som man bruger til fx lakse roulade osv.... Jeg har den vildeste lyst til en gang laks i skiver med philidelphia smører ost på... Men jeg har googlet det og syns der er mange forskellige meninger syns jeg... Og kan ikke rigtig blive klog på det....

Spis det endeligt

Anmeld Citér

22. maj 2015

Putomanen

Du skal holde dig fra østersølaks.

Opdrættet laks kan du guffe løs af 

Anmeld Citér

22. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det eneste laks du ikke må spise er de vilde. De opdrættede(oftest norske) må du meget gerne spise

vi fik faktisk dejlig lakseroulade med netop den smøreost blandet med dild og citron her den anden dag.

Anmeld Citér

22. maj 2015

Jn81

Putomanen skriver:

Du skal holde dig fra østersølaks.

Opdrættet laks kan du guffe løs af 

Undskyld men jeg er OVERHOVEDET ikke fiske kender  så hvilken kategori hører røget laks i skiver under?!? 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Jn81

SDD skriver:

Det eneste laks du ikke må spise er de vilde. De opdrættede(oftest norske) må du meget gerne spise

vi fik faktisk dejlig lakseroulade med netop den smøreost blandet med dild og citron her den anden dag.

Uh, det ER altså også bare guuuuuf 

Anmeld Citér

23. maj 2015

Nelly123

FruNielsen81 skriver:

Undskyld men jeg er OVERHOVEDET ikke fiske kender  så hvilken kategori hører røget laks i skiver under?!? 

Læs på pakken hvor de kommer fra, når du køber. Jeg har selv cravet røget laks gennem graviditeten og hverken lægen eller jordmoderen så noget problem i det, men jeg spurgte også pga. de vidt forskellige holdninger man kan læse rundt omkring på nettet.

De nævnte nu ikke noget med at jeg skulle undgå Østersølaks, men har gjort det alligevel, bare for at være på den sikre side 

Anmeld Citér

23. maj 2015

Kløver

Man må spise alt det laks man har lyst til det er de store rovfisk som feks tun man skal passe på med hvir man få maks 400gr pr uge 

Anmeld Citér

23. maj 2015

Putomanen

FruNielsen81 skriver:

Det plejer at stå bag på pakken.

Som regel er det opdrættet laks 

Anmeld Citér

23. maj 2015

lineog4

FruNielsen81 skriver:

Hvis det er til at betale er det formodentlig opdrættet ;-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.