Yurie skriver:
Ja, jeg tager derned(slut august), og så ville jeg bare spørge om der er noget man bare MÅ se/opleve.
Jeg skal selvfølgelig i Eiffeltårnet, notre dame... men andre ting.
Nogen gader, butikker.. Festivaler, bygninger, museumer, alt muligt. Jeg er i gang med at lave en liste om alle de ting jeg gerne vil se(hvad jeg lige ved der er dernede)
Tak på forhånd.
Snakker vi Frankrig generelt, eller kun Paris?
For i Paris ville jeg klart anbefale at gå UDENOM Louvre. Selvom det er smukt osv, så er det bare ikke det værd i forhold til kø og mennesker der alle sammen skal se Mona Lisa. Men ellers Triumph Buen selvfølgeligt og måske moulin rouge? Jeg ville nok selv forsøge at finde de lidt mere afsides og lokale seværdigheder 
Herudover ligger Monet's have ikke så langt uden for Paris, og det ville jeg give meget for at se!
Uden for Paris, ville jeg helt sikkert tage ud og se nogle vingårde og de smukke lavendelmarker - Provence er et godt bud. Smage den lokale vin og ost osv.
Ellers for de historieinteresserede, så er Normandiet i Nordfrankrig også et besøg værd, hvis man gerne vil lidt mere uden om den værste turisme men stadig gerne vil se noget. De har nogle skønne strande og en masse D-dags monumenter og museer, som er virkelig flotte og så er der også et fint lille museum i Diors private hus.
Der er simpelthen så meget at se bare i Paris, men helt sikkert også i hele landet. Men for mig så er det vigtigste nok at mærke landet uden for turismen. Selvfølgelig skal jeg se alle seværdighederne, men det er mindst lige så vigtigt at opleve maden, naturen og kulturen 
God ferie