Får man tilskud til privat dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.429 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj 2015

Anonym trådstarter

I kommunal dagpleje kan man søge om friplads enten hel eller delvis men hvordan med privat dagpleje?

Jeg kan læse under priser hos privat dagplejer atvder for eksempel står 8000 kr og at kommunalt tilskud udgør 5500 så egenbetaling er 2500. Men kan man så oven i søge fripladstilskud?

Jeg håber der giver mening 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

Sprit25

Anonym skriver:

I kommunal dagpleje kan man søge om friplads enten hel eller delvis men hvordan med privat dagpleje?

Jeg kan læse under priser hos privat dagplejer atvder for eksempel står 8000 kr og at kommunalt tilskud udgør 5500 så egenbetaling er 2500. Men kan man så oven i søge fripladstilskud?

Nej det kan du ikke. Det er det eneste tilskud du får

Anmeld Citér

21. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nej det kan man ikke. Men de 5xxx hjælper da også en hel del.

Min datter starter i privat dagpleje næste måned. Vi skal kun betale 2013 kr pr måned, hvilket faktisk er billigere end de fleste steder

Anmeld Citér

21. maj 2015

Aabye

Anonym skriver:

Vi har haft begge vores unger i privat dagpleje, og begge steder havde vi også økonomisk friplads.. 

Det kan lade sig gøre, men det kommer rigtig meget an på kommunen du bor i

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Anmeld Citér

21. maj 2015

ErDetSnartNU

I Odense kommune kan man ikke få økonomisk friplads (eller delvis friplads) til private passere, men du kan godt til kommunal dagpleje. Hvis du googler økonomisk friplads + din kommune kommer der en infoside frem.

Jeg synes i øvrigt at det er meget mærkeligt, for der gives delvis friplads til private børnehaver. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Fru Ebied

Anonym skriver:

Jeg ejer selv en privat vuggestue, samme koncept med tilskud fra kommunen.

En plads hos mig koster 7350

Kommunen giver et tilskud på 5429

Egenbetaling 1900

Man kan ikke få økonomisk friplads, men der er søskenderabat som alle andre steder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.