Nyfødt med svamp under armen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2015

Anonym trådstarter

Hey venner, 

jeg har lige opdaget at min 6 dage gamle søn har svamp under armen  

hold kæft jeg føler mig som verdens værste mor!!! 

Ringer selvfølgelig til lægen med det samme imorgen !!!! Men er der noget jeg kan gøre lige nu ? håber nogen har stået i samme situation og kan hjælpe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

gokkelok

Hvordan ved du at det er svamp?

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Hvordan ved du at det er svamp?

Det ligner svamp og lugter af svamp ? 

Hvad tænker du ?

Anmeld Citér

20. maj 2015

gokkelok

Anonym skriver:

Det ligner svamp og lugter af svamp ? 

Hvad tænker du ?

Jeg tænkte bare at mange nyfødte har røde plamager og andet rundt omkring på kroppen. Ofte som ligner svamp. Men hvis du er usikker skal du selvfølgelig bare kontakte lægen 

behandlingen er nem, bare lidt creme. Og du er ingen dårlig mor!!! Altså ikke under armen man tjekker hele tiden 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Jeg tænkte bare at mange nyfødte har røde plamager og andet rundt omkring på kroppen. Ofte som ligner svamp. Men hvis du er usikker skal du selvfølgelig bare kontakte lægen 

behandlingen er nem, bare lidt creme. Og du er ingen dårlig mor!!! Altså ikke under armen man tjekker hele tiden 

Jeg ringede straks til barselsgangen, men de var sgu ikke til meget hjælp selvom det sidste de sagde inden vi tog hjem derfra var "ring endelig en gang for meget uanset hvad så er vi her for at hjælpe hvis du skulle få brug for det" :-( 

Anmeld Citér

20. maj 2015

gokkelok

Anonym skriver:

Jeg ringede straks til barselsgangen, men de var sgu ikke til meget hjælp selvom det sidste de sagde inden vi tog hjem derfra var "ring endelig en gang for meget uanset hvad så er vi her for at hjælpe hvis du skulle få brug for det" :-( 

Jeg fødte i går, og har fået papirer med hjem hvor der står, at hvis det er sygdom (svamp), så er det lægen man skal kontakte. 

men ring til lægen i morgen tidlig, evt sundhedsplejerske

Anmeld Citér

20. maj 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hey venner, 

jeg har lige opdaget at min 6 dage gamle søn har svamp under armen  

hold kæft jeg føler mig som verdens værste mor!!! 

Ringer selvfølgelig til lægen med det samme imorgen !!!! Men er der noget jeg kan gøre lige nu ? håber nogen har stået i samme situation og kan hjælpe 

Rolig søde du. Smør lidt zink salve på. Det er vand afvisende. Og så får du en creme ved lægen i morgen.  Så er den lille snart god som ny. Tro mig vi er MANGE der har prøvet at det  nogen har bare sart hud 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Blop2

Det da sikkert bare noget fosterfedt/snavs. Det havde vores, det lugter afskyeligt. Vask det forsigtigt væk, og smør det røde med et tykt lag zink salve. 

Når du begynder at bade så sørg for, at tørre godt under armene, da de nemt blive røde.

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Han har haft zink salve på natten over og det er så godt som væk!

en dag mere med salve og hvis det så stadig er der imorgen tidlig, kontakter jeg lægen. 

Jeg vidste ikke at fosterfedtet kunne lugte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.