De dyre gaver, fra den fremmede dame...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
6 svar
24 synes godt om
20. maj 2015

Anonym trådstarter

Min svigermor som jeg holder rigtig meget af har en veninde, hun bor i London og jeg og min familie har mødt hende en gang i et par timer, så jeg syntes jo ikke rigtigt jeg kender hende og hendes mand.

Men, mit problem, som måske ikke er et problem, som jeg måske bare skulle acceptere er.

Denne dame som er en meget sød og imødekommende dame, køber dyre gaver, til min og min mands børn, jeg syntes det er mærkeligt, ærlig talt, den yngste af mine børn har hun aldrig set i virkeligheden, og alligevel køber hun dyrt mærketøj, soveposer, natdragter til ham, til vores datter er det altid fine kjoler, som i kjoler med designer navne i, ikke lige de kjoler jeg selv køber til hende.

Jeg har fået at vide at selv om hun selv har tre børnebørn, ser hun dem kun et par gange om året, og hun må ikke give dem gaver, så jeg tror måske hun så istedet lader det gå til vores unger, og det er det jeg ikke kan lide, jeg har jo ondt af damen, det må være hårdt kun at se sine børnebørn så lidt og så ikke engang måtte forkæle dem lidt. Det er vist hendes svigerdatter som ikke kan lide sin svigermor, men mere ved jeg ikke om den sag, det rager jo ikke mig.

Jeg vil på ingen måde gøre hende ked af det, og jeg syntes jo også gavere er fine, men jeg har bare en lille tvivl i maven.

Hvordan ville du have det hvis en nærmest fremmed, sendte gaver ca 4 gange om året, til dine unger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

Isabella_mor

Min svigermor som jeg holder rigtig meget af har en veninde, hun bor i London og jeg og min familie har mødt hende en gang i et par timer, så jeg syntes jo ikke rigtigt jeg kender hende og hendes mand.

Men, mit problem, som måske ikke er et problem, som jeg måske bare skulle acceptere er.

Denne dame som er en meget sød og imødekommende dame, køber dyre gaver, til min og min mands børn, jeg syntes det er mærkeligt, ærlig talt, den yngste af mine børn har hun aldrig set i virkeligheden, og alligevel køber hun dyrt mærketøj, soveposer, natdragter til ham, til vores datter er det altid fine kjoler, som i kjoler med designer navne i, ikke lige de kjoler jeg selv køber til hende.

Jeg har fået at vide at selv om hun selv har tre børnebørn, ser hun dem kun et par gange om året, og hun må ikke give dem gaver, så jeg tror måske hun så istedet lader det gå til vores unger, og det er det jeg ikke kan lide, jeg har jo ondt af damen, det må være hårdt kun at se sine børnebørn så lidt og så ikke engang måtte forkæle dem lidt. Det er vist hendes svigerdatter som ikke kan lide sin svigermor, men mere ved jeg ikke om den sag, det rager jo ikke mig.

Jeg vil på ingen måde gøre hende ked af det, og jeg syntes jo også gavere er fine, men jeg har bare en lille tvivl i maven.

Hvordan ville du have det hvis en nærmest fremmed, sendte gaver ca 4 gange om året, til dine unger?

Jeg ville da være taknemmelig og evt sende noget til hende som børnene har lavet. Og måske invitere hende forbi hvis hun kommer til DK? 

Hvem ved. måske opstår der noget specielt. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Kay

jeg ville syntes det var hyggeligt... som en ekstre london bedste... 

jeg havde sendt tegninger fra ungerne og billeder hvor de har tøjet på/bruger tingene retur til hende... 

jeg syntes det er synd at hun ikke må forkæle sine egne børnebørn og hvis det var mig ville jeg da klart lade hende forkæle mine hvis det er det hun har lyst til/behov for, men jeg ville klart give noget igen, iform af tegninger og billeder og breve hvor man siger pænt tak for tingene... 

jeg tænker alle hendes veninder går og køber ting til deres børnebørn og hun har ikke den mulighed.

min mor har en veninde, hvis børn og børnebørn bor langt væk, og hun ser dem derfor ikke så tit, hun ser faktisk vores 2 piger oftere og hun køber gaver til vores piger når hun finder noget hun tænker nej det er lige noget for elna fx. og elna bliver så glad for de gaver hun får, og jeg kan virkelig ikke se noget ondt i det  

Anmeld Citér

20. maj 2015

lineog4

Jeg ville modtage dem med taknemmelighed. Få taget et par fine billeder og skrive tak.

og ja så ville jeg da nok lave en åben invitation til en kær ældre dame som åbenbart ville mine børn.

Anmeld Citér

20. maj 2015

ErDetSnartNU

Altså, hvis din svigermor siger god for hende (og du stoler på hendes dømmekraft selvølgelig ) så ville jeg være villig til at inddrage hende i mit og børnenes liv - hvis du også synes om hende, naturligvis I så fald, så ville jeg gøre, som andre nævner med at sende nogle af børnenes tegninger, billeder af børnene i tøjet og også gerne invitere hende forbi, hvis hun alligevel er i Dk. 

Men det ville afhænge meget af, hvor godt min svigermor kendte hende - hvis det kun var et overfladisk bekendtskab, så ville jeg ikke bryde mig om det, da jeg tror, at fremmede mennesker, som giver gaver, på sin vis forventer noget igen. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ville synes det var skønt, det er som at have en ekstra bedste.. 

Send hende et brev tilbage, med tak og noget fra børnene.  send hende en lille gave til hendes fødselsdag, juleaften. Invitere hende på besøg når hun er i Danmark. Send nogle billeder af ungerne.

Det er synd for hende at hun ikke kan se sine egne børnebørn, så jeg ville helt lade hende være "bedste" for mine, hvis det gjorde hende glad

Anmeld Citér

20. maj 2015

SandraXOXO

Jeg ville synes det var mega underligt, men selfølgelig være glad og taknemmelig. Hvem kan ikke bruge en ekstra bedste? Jeg ville nok sende lidt billeder og tegninger retur til hende. Og evt bede svigermor ta hende med når hun kom og besøgte os eller omvendt, så man kan lære hende at kende uden at det er akavet. Hun er jo nok lidt ensom når hendes egen familie ikke gider hende, og der er altid plads til en til hos os, rig som fattig. Bare man er sød. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.