Hej mit navn er sofie og er 25 år.
Jeg er for første gang nogensinde gået to uger over tid, har været øm i siden af brysterne og meget oppustet. Jeg har migræne og følt mig varm og haft det som min menstration er på trapperne i to uger, da jeg har haft menstrationssmertdr. Derfor tog jeg til lægen idag, og fik så en negativ graviditetstest. Dernæst fik jeg taget blodsukker som var 4,6 selvom jeg lige inden havde spist en banan. Min læge mener det tyder på pco, som jeg er lidt chokkeret over.
Vi prøver ikke at blive gravide, men
Hvis det er pco skal man så helst aktivt prøve på at få børn nu, eller kan man sagtens vente nogle år?
Tinas svar
kære Sofie,
jeg regner med at din læge vil undersøge dig ordentligt mhp at udrede dig for evt PCO. Måske er det en god ide at du beder om en henvisning til en gynækolog med speciale i PCO.
Du er heldigvis ung og hvis det viser sig at du har PCO så er det en god ide at du opsøger en gynækolog når I skal igang med at have børn. Det kan nemlig være at I får brug for hjælp i form af fertilitetsbehandling. Så vent ikke for længe med at få hjælp når I begynder, hvis du har PCO
Mht hvornår I skal gå igang, så er det vigtigt at I er klar til det og har lyst til børn
Kh Tina
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld
Citér