nyuddannet og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. maj 2015

Anytime91

Hej alle sammen 

Er ny her inde og har lige fundet ud af, at jeg er gravid, er kommet omkring 6 uger, så det hele er lidt nyt for mig.

Jeg bliver færdig uddannet her til sommer, som radiograf og er i fuld gang med, at lede efter en fast stilling. Det ser lidt sort ud lige pt. 

Derfor vil jeg høre hvordan det hele foregår når man er nyuddannet, på dagpenge og derefter skal på barsel? hvad kan man ca. forvente, at få udbetalt om måneden? og er der andre steder man kan søge om at få noget?

Jeg bor sammen med min kæreste, der har en høj indtægt, så ved ikke om det kan have en indflydelse på noget? 

Knus og kram

Heinesen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

De3Guldklumper

Hej alle sammen 

Er ny her inde og har lige fundet ud af, at jeg er gravid, er kommet omkring 6 uger, så det hele er lidt nyt for mig.

Jeg bliver færdig uddannet her til sommer, som radiograf og er i fuld gang med, at lede efter en fast stilling. Det ser lidt sort ud lige pt. 

Derfor vil jeg høre hvordan det hele foregår når man er nyuddannet, på dagpenge og derefter skal på barsel? hvad kan man ca. forvente, at få udbetalt om måneden? og er der andre steder man kan søge om at få noget?

Jeg bor sammen med min kæreste, der har en høj indtægt, så ved ikke om det kan have en indflydelse på noget? 

Knus og kram

Heinesen 

Jeg blev færdig uddannet kontorassistent i aug 13. Da jeg var voksen elev skulle jeg have 3 måneders løn over 22.000 for at være berettiget til højeste dp sats inden jeg gik af på barsel i dec 13

Havde jeg været under 25 skulle jeg have 6 mdr med løn. 

Ellers var jeg fortsat på dimmitendsats (som jeg ikke husker hvad er) 

håber det kunne bruges til lidt

Anmeld Citér

19. maj 2015

Christine

Heinesen skriver:

Hej alle sammen 

Knus og kram

Heinesen 

Jeg var i samme situation  er stadig på barsel og jobløs. Hvis du er medlem af en a-kasse får du dagpenge nu og det er samme beløb du får på barsel. Dvs havde vi optjent ret til de gode dagpenge, så fik vi det. Du vil få dimittendsats hvis du ikke har været i arbejde inden barsel. Din kærestes indtægt har ingen betydning 

Du vil få ca 10.000, nogle måneder 12.000. Det er i hvert faald hvad jeg får og afhængig af om der er 4 eller 5 uger mellem udbetalinger.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anytime91

Tak for svaret i to, det kan jeg helt sikkert bruge! 

Jeg er medlem af en a-kasse.

Nu har jeg lige undersøgt hvad den dimittendsatsen er og den ligger på 3390 kr om ugen. dvs. hvis der er 4 uger i måned får jeg 13.560 før skat. Så betaler man ikke 38% i skat af sin barsel vel?  

kram

Heinesen 

Anmeld Citér

20. maj 2015

FruStolpe

Heinesen skriver:

Nu har jeg lige undersøgt hvad den dimittendsatsen er og den ligger på 3390 kr om ugen. dvs. hvis der er 4 uger i måned får jeg 13.560 før skat. Så betaler man ikke 38% i skat af sin barsel vel?  

kram

Heinesen 

Selvfølgelig skal du betale Skat. -hvorfor skulle du ikke det

Anmeld Citér

20. maj 2015

lineog4

kram

Heinesen 

Du betaler præcis det samme i skat når du er på barsel som når du ikke er på barsel.

Jeg skulle også på barsel efter afleveret speciale. Frem til barslen var jeg almindelig ledig, gik til kurser og skrev ansøgninger (jeg blev færdiguddannet august, derefter 5 ugers karantæne og havde så en måned inden jeg skulle på barsel cirka, det er jo først 4 uger før termin man er på barsel hvis man er på dagpenge).

på barsel fik jeg dimittendsats i de 48 uger efter fødsel.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anytime91

FruStolpe skriver:

Selvfølgelig skal du betale Skat. -hvorfor skulle du ikke det

Det er bare hvis man betaler 38% i skat af ca. 13.000, får man ikke udbetalt 10.000 eller 12.000 

Anmeld Citér

20. maj 2015

lineog4

Heinesen skriver:

Det er bare hvis man betaler 38% i skat af ca. 13.000, får man ikke udbetalt 10.000 eller 12.000 

Du har jo også er fradrag  med er fradrag på cirka 3000 vil du få omkring de 9 udbetalt de korte måneder og lidt mere de lange måneder. Dagpenge er jo på uge basis

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anytime91

lineog4 skriver:

Du har jo også er fradrag  med er fradrag på cirka 3000 vil du få omkring de 9 udbetalt de korte måneder og lidt mere de lange måneder. Dagpenge er jo på uge basis

okay, så er det derfor de fleste siger de får omkring de 10.000. Mange tak for svaret!  

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anytime91

lineog4 skriver:

okay, så er det derfor de fleste siger de får omkring de 10.000. Mange tak for svaret!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.