Lille blødning 15+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2015

Milen

Kære alle her på baby.dk

Jeg er gravid i 15+0 og har indtil videre haft en ganske normal graviditet. 

Jeg oplevede dog her til morgen at have en lille brun plet i mine trusser, da jeg tørrede mig var der brunt blod på hele toiletpapiret x2, ikke sådan voldsomt men det fyldte hele papiret. Jeg kontaktede selvfølgelig min læge som sendte mig til scanning på hospitalet. Det viser sig, at jeg har et hæmatom i livmoderen, om det er stort eller lille fik jeg ikke fat i, havde mest travlt med at se at min lille dreng havde det godt! Jeg fik afvide at jeg skal til kontrol scanning igen om en uge for at se udviklingen af hæmatomet.

Jeg er bare så bange for at miste :-( jeg har efterfølgende kun haft en lille smule på toiletpapiret et par gange efter jeg har tørt mig, og her de sidste fire-fem timer har der slet ikke været noget.

Jeg vil gerne høre om nogen af jer har oplevet hæmatomer på det her tidspunkt i graviditeten og i så fald hvad udkommet var? Ved i desuden hvorfor/hvordan er hæmatom opstår?  

Håber nogen kan hjælpe mig med at få ro i kroppen :-(

mvh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Havde to kraftige blødninger én i uge 10 og én i uge 13, mener jeg. Begge gange troede vi selvfølgelig, at nu var det slut, men scanningen viste begge gange en fin og livlig baby. Lægerne mente, at det skyldtes et hæmotom. Efter de to blødninger forløb resten af graviditeten normalt og min dreng er nu 5 måneder. Han blev dog født fire uger for tidligt og vejede kun 2300 gram. Jeg ved dog ikke, om det havde noget med hæmotomet at gøre. 

Min veninde havde også et hæmotom og fik et par ekstra scanninger. Hendes graviditet forløb også normalt og hun fik også en fin dreng ud af det. 

Så det er vist meget normalt, men selvfølgelig bliver man bekymret.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Linkaa

Milen skriver:

Kære alle her på baby.dk

Jeg er gravid i 15+0 og har indtil videre haft en ganske normal graviditet. 

Jeg oplevede dog her til morgen at have en lille brun plet i mine trusser, da jeg tørrede mig var der brunt blod på hele toiletpapiret x2, ikke sådan voldsomt men det fyldte hele papiret. Jeg kontaktede selvfølgelig min læge som sendte mig til scanning på hospitalet. Det viser sig, at jeg har et hæmatom i livmoderen, om det er stort eller lille fik jeg ikke fat i, havde mest travlt med at se at min lille dreng havde det godt! Jeg fik afvide at jeg skal til kontrol scanning igen om en uge for at se udviklingen af hæmatomet.

Jeg er bare så bange for at miste :-( jeg har efterfølgende kun haft en lille smule på toiletpapiret et par gange efter jeg har tørt mig, og her de sidste fire-fem timer har der slet ikke været noget.

Jeg vil gerne høre om nogen af jer har oplevet hæmatomer på det her tidspunkt i graviditeten og i så fald hvad udkommet var? Ved i desuden hvorfor/hvordan er hæmatom opstår?  

Håber nogen kan hjælpe mig med at få ro i kroppen :-(

mvh. 

Hejsa

kender din frygt virkelig godt... Vågnede i uge 15+ og blødte i sengen en nat, dagen efter kunne der ikke ses noget på scanning. Men 6 dage efter var der et stort hæmatom i randen af min moderkage. I 3 uger bagefter blødte jeg gammelt brunt blod, men det er stopper nu 20+ 

Hun vokser fint, maven er stor og det hele fungerer. Men den var ikke blevet mindre til 2. MD og er derfor sygemeldt fordi jeg også har for mange plukveer.

Sørg for ikke at bære på tunge ting, hvile dig i løbet af dagen og nyde det Så går det fint 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Hike

Jeg fik en blødning i uge 13, lignende den du beskriver. Jeg skulle til NF 13+5, og der kunne et hæmatom ses, lige omkring fødselsudgangen. Jeg fik at vide, at min krop enten selv ville optage blodet, eller jeg ville udstøde det med en blødning. 

Jeg har ikke blødt siden, og til MD var hæmatomet ikke at se. Jeg er nu i uge 26 med en dejlig livlig bebs i maven 

Håber også din er lige så ufarlig  Det lød i hvert fald på hende der skannede mig, som om at det var helt normalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.