Erfaring med amme the eller mælkebomben??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.200 visninger
8 svar
1 synes godt om
19. maj 2015

Hertz

Ja som overskriften lyder, er der nogle der har erfaring med disse to ting eller andre gode råd. Selvom min dreng spiser hele tiden tager han åbenbart ikke nok på og han brokker sig også når nedløbsrefleksen stopper. Heldigvis har jeg masser af mælk i fryseren men hvis han skal ha det hver dag slipper det jo hurtigt op. Og vil gøre alt for ikk at gi ham mme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

amkjaer

Jeg har ikke selv prøvet men har kun hørt positivt om mælkebomben :-) det kan da ikke skade at prøve

Anmeld Citér

19. maj 2015

Hertz

amkjaer skriver:

Jeg har ikke selv prøvet men har kun hørt positivt om mælkebomben :-) det kan da ikke skade at prøve

Har også handlet ind til det. Det var bare om der var nogen der havde en ide om hvor lang tid der vil gå før det virker hvis det virker.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Sissel

Jeg har prøvet begge dele. Men hvis jeg skal være ærlig, kunne jeg ikke mærke forskel.. Men mælkebomben smager godt 

hvis du supplere med flaske, kunne det meget vel tænkes at være derfor han brokker sig over nedløbsrefleksen. Ved brystet skal han jo selv arbejde for at få mælken ud, ved flasken kommer det næsten af sig selv.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Hertz

Sissel skriver:

Jeg har prøvet begge dele. Men hvis jeg skal være ærlig, kunne jeg ikke mærke forskel.. Men mælkebomben smager godt 

hvis du supplere med flaske, kunne det meget vel tænkes at være derfor han brokker sig over nedløbsrefleksen. Ved brystet skal han jo selv arbejde for at få mælken ud, ved flasken kommer det næsten af sig selv.

Har heller ikk suppleret med flaske. Men min sp sagde i dag at jeg bliver nødt til det nu da han ikk tager nok på.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Tiggi

Jeg spiste mælkebomben og mener allerede det var den første nat (ellers var det natten efter) og mælken begyndte at stå i i en stråle uden at vores baby var vågen eller noget

Havde så stadig ikke nok mælk, men har jeg ikke haft på noget tidspunkt. (Da hun var 2½ uge gammel fik jeg en blodprop så ødelagde lidt mit fokus på mælk da jeg ikke kunne gå i 2 uger og havde så mange smerter) 

Men som jeg har læst virker den for nogen, og ikke for andre udover den og ammethe så sørg for rigeligt med hvile(man producerer mere mælk når man sover) og så ekstra meget væske

Derudover skader det ikke på nogen måde at give lidt erstatning Min datter får stadig lidt bryst, men hovedsageligt erstatning og virker glad for begge dele  Så ikke jordens undergang hvis du skal supplerer

Anmeld Citér

19. maj 2015

Hertz

Tiggi skriver:

Jeg spiste mælkebomben og mener allerede det var den første nat (ellers var det natten efter) og mælken begyndte at stå i i en stråle uden at vores baby var vågen eller noget

Havde så stadig ikke nok mælk, men har jeg ikke haft på noget tidspunkt. (Da hun var 2½ uge gammel fik jeg en blodprop så ødelagde lidt mit fokus på mælk da jeg ikke kunne gå i 2 uger og havde så mange smerter) 

Men som jeg har læst virker den for nogen, og ikke for andre udover den og ammethe så sørg for rigeligt med hvile(man producerer mere mælk når man sover) og så ekstra meget væske

Derudover skader det ikke på nogen måde at give lidt erstatning Min datter får stadig lidt bryst, men hovedsageligt erstatning og virker glad for begge dele  Så ikke jordens undergang hvis du skal supplerer

Min sp sagde også at jeg skulle prøve st sove i løbet af dagen da det er om aftenen det kniber, men har bare aldrig tid til at sove, skal altid ordne et eller andet når den lille sover. Ved godt de ikk dør af at få mme, det er mig der har et problem med det, vil føle mig som en fiasko hvis jeg ikk kan amme ham, ammede min datter til hun var 1 år.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Tiggi

Hertz skriver:

Min sp sagde også at jeg skulle prøve st sove i løbet af dagen da det er om aftenen det kniber, men har bare aldrig tid til at sove, skal altid ordne et eller andet når den lille sover. Ved godt de ikk dør af at få mme, det er mig der har et problem med det, vil føle mig som en fiasko hvis jeg ikk kan amme ham, ammede min datter til hun var 1 år.

Kan sagtens følge dig

Vi er nede på ca. at amme to gange i døgnet nu, fordi at min datter enten ikke vil ta' brystet mere ellere tager fat og giver slip hele tiden og bare bliver sur når vi prøver. Det går jo for langsomt

Men den ene dag nægtede hun et helt døgn og jeg blev så ulykkelig, selvom jeg selv havde overvejet at stoppe helt (min mand har barsel alene med hende fra d. 1) men følte mig virkelig som en dårlig mor at hun slet ikke ville brystet. 

Men heldigvis vil hun gerne ha det lidt igen

Sjovt som psyken kan spille ind

Anmeld Citér

19. maj 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Hertz skriver:

Hvis dit ønske om at amme er så stort synes jeg du skulle lade være med at "ordne" ting med mindre de er vigtige...og ikke vigtige som "at der trænger til at blive støvsuget" men reelt vigtige og ikke kan vente. Tag dig et par dage hvor du tilbruger tiden på sofaen eller i sengen når den bette sover. Det er uanset om det er 5 min. eller 3 timer...prioriter DIG og så kan der hurtigt komme gang i mælken.

Så overvej om det virkeligt er vigtigt og nødvendigt det du skal ordne eller om det ikke kan vente til i morgen eller weekenden :-)

Pøj pøj med amningen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.