Kløe og røde knopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej de damer 

Har nogen af jer oplevet eller erfaringer med kløe og røde knopper under graviditeten? Jeg er nu 26 uger henne og opdager i dag en masse små røde knopper på maven. Jeg har længe været plaget af MEGET kløe på kroppen og er generet af det med nattesøvnen  og min hud er altså rigtig godt gennemfugtet så det er ikke pga tørhed.. men nu læste jeg om de røde knopper og kløe på nettet, og jeg har haft/har kløe på forsåler og håndflader og bliver nu bange for om jeg kan have leverbetinget graviditetskløe? Ved ikke om jeg hidser mig selv om, men nu klør det i hvert fald helt sindsygt og har i den sidste uge studset over mørk urin.. Bør jeg være bekymret og bør jeg ikke få taget en blodprøve hos lægen i morgen? Har det bare ikke særligt godt med min læge.. Hvad synes i jeg skal gøre??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej de damer 

Har nogen af jer oplevet eller erfaringer med kløe og røde knopper under graviditeten? Jeg er nu 26 uger henne og opdager i dag en masse små røde knopper på maven. Jeg har længe været plaget af MEGET kløe på kroppen og er generet af det med nattesøvnen  og min hud er altså rigtig godt gennemfugtet så det er ikke pga tørhed.. men nu læste jeg om de røde knopper og kløe på nettet, og jeg har haft/har kløe på forsåler og håndflader og bliver nu bange for om jeg kan have leverbetinget graviditetskløe? Ved ikke om jeg hidser mig selv om, men nu klør det i hvert fald helt sindsygt og har i den sidste uge studset over mørk urin.. Bør jeg være bekymret og bør jeg ikke få taget en blodprøve hos lægen i morgen? Har det bare ikke særligt godt med min læge.. Hvad synes i jeg skal gøre??

Slet ingen ??

Anmeld Citér

17. maj 2015

namaha

Rolig nu, levebetingt graviditets kløe er ikke ekstremt farligt, så ro på.

dine knopper kan lyde som varme knopper som kommer når kroppen er overop hedet. Ring til lægen i morgen og sig hvad du oplever og at der er begyndt at gå ud over søvnen, huske at sig du klør dig. Lægen tager sandsynligvis en blodprøve også finder i sammen en løsning. 

Jeg er i uge 25 og har været plaget af levebetingt graviditets kløe siden uge 14, baby i maven har det godt og er ikke påvirket på nogen som helst måde af det 

Anmeld Citér

17. maj 2015

jenny4

Ja ring til lægen. Kløe kan både være leverbetinget og alm graviditetskløe. Det sidste kan afhjælpes med antihistaminer som lægen kan ordinere. Og det første skal du have nogle indsprøjtninger for før og efter fødsel mener jeg. 

Det afgøres ved en blodprøve. Når du er så langt henne kunne du vel også ringe til din jordemoder? Jeg fik taget blodprøverne på fødegangen i uge 28.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.