Alkohol, smøger, graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
10 svar
7 synes godt om
16. maj 2015

Hvornårerdetos

Godaften de damer.

jeg har tænkt meget over følgene... Hvis man endnu ikke ved om man er gravid eller ej - og man så tager en drink eller to og ryger en eller to smøger hvad så? Jeg mener bare, man kan jo ikke leve som om man er gravid hvis man dlet ikke er det - så går livet altså lidt i stå. Hvis det giver mening? Skal man så bare holde sig fra alt usundt indtil man en skønne dag bliver gravid eller skal man leve som man normalt ville gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2015

Stabel

Hvornårerdetos skriver:

Godaften de damer.

jeg har tænkt meget over følgene... Hvis man endnu ikke ved om man er gravid eller ej - og man så tager en drink eller to og ryger en eller to smøger hvad så? Jeg mener bare, man kan jo ikke leve som om man er gravid hvis man dlet ikke er det - så går livet altså lidt i stå. Hvis det giver mening? Skal man så bare holde sig fra alt usundt indtil man en skønne dag bliver gravid eller skal man leve som man normalt ville gøre? 

Det er noget med at fosteret selv har "madpakke" med, tror det er de første 8 uger?

I den tid tager det ikke skade af at du drikker alkohol eller ryger tobak.

Anmeld Citér

16. maj 2015

Hvornårerdetos

Stabel skriver:

Det er noget med at fosteret selv har "madpakke" med, tror det er de første 8 uger?

Wow det vidste jeg ikke - hvis du har ret så er jeg mere tryg  

Anmeld Citér

16. maj 2015

jenny4

Det har jeg nu aldrig hørt. Anbefalingerne er, at man stopper med de ting fra man prøver at blive gravid - og samtidig starter med folin. Selvfølgelig skal du give den gas hvis du eks skal til en stor fest el lign, men ellers ikke. Og hvis du aligevel skal stoppe med at ryge, så er det måske nemmere nu end når du også har kvalme og er hormonella 

Anmeld Citér

16. maj 2015

Hvornårerdetos

jenny4 skriver:

Det har jeg nu aldrig hørt. Anbefalingerne er, at man stopper med de ting fra man prøver at blive gravid - og samtidig starter med folin. Selvfølgelig skal du give den gas hvis du eks skal til en stor fest el lign, men ellers ikke. Og hvis du aligevel skal stoppe med at ryge, så er det måske nemmere nu end når du også har kvalme og er hormonella 

Altså jeg ryger ikke det vat mere hypotetisk og hvis jeg nu ville tage en enkelt smøg netop til en fest eller noget... Og ja alkohol er jo self også kun engang k mellem. Men mener bare, hvis nu det tager noget tid (lang tid i vores tilfælde) så er det jo lidt svært at leve som om man er gravid - alt "sjov" forsvinder jo. Forstå mig ret. Tænker bare man er nødt til at nyde livet lidt inden man for alvor skal droppe det igen forstå mig ret. 

Anmeld Citér

16. maj 2015

Mille123

Stabel skriver:

Det er også hvad jeg har læst mig til, men mener "kun" det er de først ca 5 uger indtil moderkagen er i fuld drift og folinsyren har jeg læst mig til, at man skal starte på min. Tre mdr. Inden undfangelsen (altså ved en planlagt graviditet, alt andet er jo svært)

Anmeld Citér

16. maj 2015

Hvornårerdetos

***** jeg tager folin syre 

Anmeld Citér

16. maj 2015

jenny4

Hvornårerdetos skriver:

Altså jeg ryger ikke det vat mere hypotetisk og hvis jeg nu ville tage en enkelt smøg netop til en fest eller noget... Og ja alkohol er jo self også kun engang k mellem. Men mener bare, hvis nu det tager noget tid (lang tid i vores tilfælde) så er det jo lidt svært at leve som om man er gravid - alt "sjov" forsvinder jo. Forstå mig ret. Tænker bare man er nødt til at nyde livet lidt inden man for alvor skal droppe det igen forstå mig ret. 

Selvfølgelig.. Hvis det er til fest af og til så tror jeg ikke det skader. Men hvis du vil være på den sikre side så kan du jo være ekstra opmærksom hvis I har haft sex omkring ægløsning osv. 

Anmeld Citér

17. maj 2015

fo82

Årh den er svær, der er lige så mange meninger som der er hormonelle kvinder.

nogle går all in allerede før pb går i gang

nogle når pb går i gang

andre når testen er positiv 

nogle når lægen tester positiv 

og nogle ændrer ikke synderligt på livet 

nogle skipper alt - smøger og alkohol (klart!) og alt med duft 

andre ser lidt anderledes på sagerne...

så der er intet facit ��

der er guidelines og decideret no go's

og igen intet endeligt facit - det er individuelt og imo defineret det ikke en som mor ��

Anmeld Citér

17. maj 2015

Troldemommi

Hvornårerdetos skriver:

Godaften de damer.

Min sundhedsplejerske har sagt til mig, det du gør inden du ved du er gravid, det er okay  

jeg var f.eks til en meget våd julefrokost lige inden jeg testede positiv, det havde jeg det skidt med, men jeg vidste det jo ikke 

Monica 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.