Av mit bryst!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
7 svar
3 synes godt om
16. maj 2015

Højgaard

Hej.

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp her.

Jeg har hammer - sindssygt ondt i venstre bryst. Det er kommet her til aften. Brystet er meget spændt og det føles også som om der er kæmpe knuder derinde.

Hvad kan det være? og hvad kan jeg gøre? Jeg har masseret og prøvet at tømme brystet, men intet af dette hjælper..

Håber I kan hjælpe lidt?

(Jeg ammer stadig det meste af dagen)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2015

GUSO

Højgaard skriver:

Hej.

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp her.

Jeg har hammer - sindssygt ondt i venstre bryst. Det er kommet her til aften. Brystet er meget spændt og det føles også som om der er kæmpe knuder derinde.

Hvad kan det være? og hvad kan jeg gøre? Jeg har masseret og prøvet at tømme brystet, men intet af dette hjælper..

Håber I kan hjælpe lidt?

(Jeg ammer stadig det meste af dagen)

Prøv med et varmt bad hvor du masserer brystet imens, ellers så skal du sørge for at få tømt godt ud i det når du ammer især ved kunderne så massér imens du ammer, ved godt det gør sindssygt ondt men tror det er mælkeknuder du har fået.. Held og lykke med det..  

Anmeld Citér

16. maj 2015

Højgaard

GUSO skriver:

Prøv med et varmt bad hvor du masserer brystet imens, ellers så skal du sørge for at få tømt godt ud i det når du ammer især ved kunderne så massér imens du ammer, ved godt det gør sindssygt ondt men tror det er mælkeknuder du har fået.. Held og lykke med det..  

Ok, tak. Det prøver jeg!

Anmeld Citér

16. maj 2015

GUSO

Højgaard skriver:

Ok, tak. Det prøver jeg!

Hvis det ikke aftager og hvis du får feber så skal du kontakte lægen så kan det evt være brystbetændelse.. Men virkelig vigtigt at få tømt godt ud og masseret så det ikke udvikler sig.. 

Anmeld Citér

16. maj 2015

Mor Christa

Lyder som det jeg lige har været igennem; brystbetændelse.. Av :-( 

tjek evt for feber - det kan også være et symptom for brystbetændelse (selvom alle ikke nødvendigvis får feber) hvis det fortsætter, så tag til lægen, da det helst skal stoppes så du ikke ender med en byld. 

Bedste råd , selvom det gør pisse ondt, tøm brystet ofte, og lav en varmepude af en sok med ris i, smid den i microovnen og læg den på brystet, malk herefter ud. 

Anmeld Citér

16. maj 2015

jenny4

Hvis det bliver rødt, varmt og du får feber skal du kontakte lægen (vagtlægen hvis det er inden mandag). Så kan det være brystbetændelse som skal behandles.

Anmeld Citér

16. maj 2015

xStinepigen

Højgaard skriver:

Ok, tak. Det prøver jeg!

Kan det ikke også være brustbetændelse? Det er hårdt og meget ømt og ekstrem vigtigt at få tjekket :s

Anmeld Citér

26. maj 2015

Højgaard

Tak for alle jeres svar - det er dejligt at man kan hente hjælp og gode råd herinde

Jeg tømte ud i løbet af natten, dog fortsatte det med at gøre ondt, tidligt om morgen lagde jeg min datter til og efter hun havde spist havde jeg det meget bedre. Det hjalp, men gjorde stadig lidt ondt, så jeg tog et varmt bad og masserede brystet imens, derefter var det væk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.