Højtsiddende livmoder, hvad betyder det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. maj 2015

MelanieMaja

Hej allesammen

jeg var ved lægen da jeg var ca. 11 uger henne, for at få lavet vandrejournal osv.... Da hun undersøger mig siger hun: "Din livmoder sidder allerede meget højt". Fordi at jeg lå der med spredte ben og nærmest en hel hånd oppe i mig, faldte det mig ikke ind at stille spørgsmålstegn ved det. Men nu har jeg gået og grublet over det i flere uger nu og har derfor besluttet at stille jer spørgsmålet.

Så er der mon nogen som ved hvorfor  min livmoder mon allerede sidder så højt ?  

By the way, så drømmer jeg konstant om at jeg har tvillinger i maven. Og så har jeg en kæreste som er overbevist om, at den højtsiddende livmoder, har noget at gøre med tvillinger.

(Jeg er i 13. Uge nu og der venter os en nf scanning om 2 dage )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2015

Anna2706

MelanieMaja skriver:

Hej allesammen

jeg var ved lægen da jeg var ca. 11 uger henne, for at få lavet vandrejournal osv.... Da hun undersøger mig siger hun: "Din livmoder sidder allerede meget højt". Fordi at jeg lå der med spredte ben og nærmest en hel hånd oppe i mig, faldte det mig ikke ind at stille spørgsmålstegn ved det. Men nu har jeg gået og grublet over det i flere uger nu og har derfor besluttet at stille jer spørgsmålet.

Så er der mon nogen som ved hvorfor  min livmoder mon allerede sidder så højt ?  

By the way, så drømmer jeg konstant om at jeg har tvillinger i maven. Og så har jeg en kæreste som er overbevist om, at den højtsiddende livmoder, har noget at gøre med tvillinger.

(Jeg er i 13. Uge nu og der venter os en nf scanning om 2 dage )

Hmm det er ikke til at sige men det bliver at rigtig spændende for jer at se, om der så gemmer sig to i din mave :-) 

Anmeld Citér

16. maj 2015

jenny4

Hvis hun sagde det ud fra en indvendig undersøgelse vil jeg skyde på, at det betyder at du har en lang livmoderhals.. Altså at der fra åbning til livmoder er "lang vej". Jeg er ret sikker på, at det intet har med tvillinger at gøre, men derfor kan det jo godt ske at du venter tvillinger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.