Hej,
Jeg er nu gået 7 dage over tid. Jeg har taget flere graviditetsteste som alle har været negative. Jeg mener dog selv at jeg har flere symptomer på graviditet: dagen efter jeg skulle have haft min menstruation fik jeg brunt udflåd, og jeg har i perioden haft spændinger rundt om brysterne (de er dog ikke vokset). Jeg har også haft meget ondt ved skambenet - ligesom på begge sider af det - en vedvarende ømhed og trykken. Endelig har jeg haft væske ud fra det ene bryst. I dag har jeg derudover voldsom halsbrand.
Da jeg imidlertid IKKE har testet positiv, er der så overhovedet mulighed for at jeg kan være gravid, og kan alle de nævnte symptomer i stedet være udtryk for ændringer i min hormonbalance?
Med venlig hilsen,
Camillas svar
Det er muligt at du kan være gravid da din menstruation er udeblevet også selv om en graviditetstest viser negativ 7 dage efter den skulle være kommet.
Du kender bedst selv din cyklus, hvor regelmæssigt den er mm. Du kan regne dig frem til ægløsningstidspunktet og regne dig frem til om du har haft ubeskyttet sex 4 dage før. Sædceller kan overleve i op til 4 døgn efter samleje.
Det kan også være hormonerne forandringer. Der kan være flere forskellige årsager til at menstruation i en periode er uregelmæssig.
Du bør søge egen læge hvis din menstruation fortsætter med at udeblive eller du oplever pletblødninger eller har smerter i underlivet.
Kærlig hilsen
Jordemoderen
I Camillas brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål relateret til din graviditet, fødsel og tiden efter fødslen.
Læs mere på: Hjemmefoedsler.dk
Anmeld
Citér