FrkHS skriver:
Synes du det var svært og vende over til pco kost?
Ikke så vidt jeg husker.
Det har dog taget noget tid, både med at indhente viden og med at eksperimentere i køkkenet, og der er i tidens løb blevet smidt mere end én aftensmad ud. Det tog mange år at få skabt et indre kartotek af retter og små 'tricks' som altid virker, som jeg kan altid kan hive frem når travlheden er på sit højeste, når jeg har tømmermænd, får gæster, til jul, på ferier osv. Men nu er livsstilen så grundigt kørt ind, og jeg har prøvet at vende tilbage til den "almindelige" livsstil, hvilket slet slet ikke var rart, så nu kører det bare og jeg nyder det.
Tidligere kunne jeg ikke engang klare tanken om at undvære brød, pasta, kartofler og andet stivelse, og syntes det var fanatisk. I dag har jeg det omvendt, jeg kunne ikke drømme om at spise pasta i stedet for mine hvidkålsstrimler, og synes det er tåbeligt dagligt at spise noget, der ikke er godt for os.
På mit arbejde har vi årets største deadline på torsdag. Vi er alle stressede og pressede, folk har korte lunter og lytter ikke til hinanden. Samtidig flyder vores lokaler med slikposer, chipsposer, småkageposer, pizzaæsker, shawarmapapir og kaffemaskinen er aldrig slukket, men er alligevel aldrig fuld. Jeg hoppede i de to første dage med på vognen og fik det så skidt. Siden onsdag er jeg så hoppet over i den helt anden boldgade. Hele dagen igennem drikker jeg hjemmepresset grøntsagsjuice og ingefærshots, til aftensmad med min familie spiser jeg grove grøntsager med fisk, fjerkræ, æg eller kød. Selv om det er en meget stresset tid, er jeg glad, ovenpå, har masser af overskud til min datter og hendes legekammerater, der elsker at komme hos hos, jeg sover alligevel dejligt og er ikke flad eller irriteret, når jeg kommer hjem.
At ændre livsstil er det bedste jeg har gjort for mig selv, uanset om det var svært, besværligt, forvirrende ect. i starten eller ej.
Jeg bruger Madbandittens bøger og blog, og Bjarne Stigby's "Spis Dig Rask" på min egen måde... Dvs. at jeg har lyttet til min krop og ikke tvunget mig selv til at gøre noget, som føles forkert. I følge LCHF skal man jo spise store mængder fedt, og det dur ikke for mig. Jeg får nødder, avocado, oste, æg, masser af fede fisk og lækre olier. Men holder mig fra fløde og smør i det daglige. På den måde kan jeg meget nemt mærke, hvilke madvarer der påvirker mit insulinniveau.
Prøv dig frem og hav tålmodighed. Det tager tid, og jeg har oplevet mange gå agressivt i gang og så hoppe fra efter to-tre uger fordi det ikke "virker". Det gør det, men der er ingen hurtige løsninger.