Engangs sprøjter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.757 visninger
8 svar
3 synes godt om
15. maj 2015

Stabel

Jeg har nogle ubrugte engangs sprøjter m/kanyle liggende fra da jeg tog hormoner, er der nogen der ved hvor man kan aflevere dem? 

Jeg så jo helst at de ville blive brugt og ikke bare destrueret, da jeg synes det er forkert at smide noget ubrugt væk.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

Carina:-)

Stabel skriver:

Jeg har nogle ubrugte engangs sprøjter m/kanyle liggende fra da jeg tog hormoner, er der nogen der ved hvor man kan aflevere dem? 

Jeg så jo helst at de ville blive brugt og ikke bare destrueret, da jeg synes det er forkert at smide noget ubrugt væk.

Apoteket :)

Og det gælder også medicinrester. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Stabel

Carina:-) skriver:

Apoteket :)

Og det gælder også medicinrester. 

Jeg tænkte også apoteket, men bliver de så ikke bare destrueret ligesom medicinrester og brugte sprøjter/kanyler?

Anmeld Citér

15. maj 2015

Stabel skriver:

Jeg tænkte også apoteket, men bliver de så ikke bare destrueret ligesom medicinrester og brugte sprøjter/kanyler?

Jo men ingen vil sende sprøjter videre selv om de er ubrugte -Tror ikke man må pga regler for smitte osv?

Men ellers måske blå kors der kan give dem til misbrugerne?

Anmeld Citér

15. maj 2015

Stabel

Jo men ingen vil sende sprøjter videre selv om de er ubrugte -Tror ikke man må pga regler for smitte osv?

Men ellers måske blå kors der kan give dem til misbrugerne?

men de er jo pakkede ind?

Anmeld Citér

15. maj 2015

Stabel skriver:

men de er jo pakkede ind?

Jo men jeg tror der er ret heftige retningslinier .

Da jeg pakkede min mors lejlighed ned spurgte jeg på apoteket mhs til hendes diabetes medicin og sprøjter osv der var uåbnet medicin men selv det skulle afleveres og destrueres.

Men tænker at Blå kors ville se igennem fingrene med det og dele dem ud til f.eks misbrugerne fordi de kan se de er pakkede ind. 

Og jeg er enig med dig i at det er et voldsomt resursespild at de bare bliver destrueret .  ,men jeg tror  at Blå kors eller lign. er den eneste muligehed der er hvis du gerne vil give dem videre Og jeg ved ikke engang om de overhovedet må ...

Anmeld Citér

15. maj 2015

Stabel

Jo men jeg tror der er ret heftige retningslinier .

Da jeg pakkede min mors lejlighed ned spurgte jeg på apoteket mhs til hendes diabetes medicin og sprøjter osv der var uåbnet medicin men selv det skulle afleveres og destrueres.

Men tænker at Blå kors ville se igennem fingrene med det og dele dem ud til f.eks misbrugerne fordi de kan se de er pakkede ind. 

Og jeg er enig med dig i at det er et voldsomt resursespild at de bare bliver destrueret .  ,men jeg tror  at Blå kors eller lign. er den eneste muligehed der er hvis du gerne vil give dem videre Og jeg ved ikke engang om de overhovedet må ...

Okay tak for svar 

Anmeld Citér

15. maj 2015

gokkelok

Apoteket må godt tage kanyler og sprøjter tilbage og sælge videre da det er pakket ind. 

Medicin bliver altid kaseret. Må ikke sælges videre pga opbevaring af medicin skal kunne dokumenteres. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Stabel

gokkelok skriver:

Apoteket må godt tage kanyler og sprøjter tilbage og sælge videre da det er pakket ind. 

Medicin bliver altid kaseret. Må ikke sælges videre pga opbevaring af medicin skal kunne dokumenteres. 

Tak for svar, tror da jeg vil spørge dem oppe på apoteket så 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.