Når biomor modarbejder ift sommerferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
10 svar
7 synes godt om
15. maj 2015

sne190810

Vi står og skal på ferie hele vores sammenbragte familie, men nu er vi løbet ind i det problem at biomor til min mands børn, ikke vil udlevere deres fælles børns blå sygesikringskort. 
Vi har fået deres pas for længe siden, så det har vi på plads. 

Min veninde sagde at man selv kunne gå ind og bestille nye kort på borger.dk, men det har vi fundet ud af, efter at have været derinde, kun er muligt når man bopælsadresse på børnene, hvilket biomor har i dette tilfælde. 

Hvad kan vi stille op?! 

Vi kan jo ikke rejse uden sygesikringskorterne, vi skal være væk i knap 3 uger, og tænk hvis der nu (7,9,13) skulle ske noget, hvor vi ville få brug for dem. Er der nogle, som har været ude for noget lignende? 
Vi skal rejse om knap en måned, og min mand bliver mere og mere frustreret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

jenny4

Hvorfor vil hun ikke udlevere? Hun må da være indforstået med rejsen siden I har deres pas?

Anmeld Citér

15. maj 2015

migxher

Har i prøvet at ringe til statsforvaltningen?? De må vel kunne pålægge hende at udleverer?? Hvorfor vil hun egentlig ikke udlvere de sygesikringskort??

Anmeld Citér

15. maj 2015

TNBC

sne190810 skriver:

Vi står og skal på ferie hele vores sammenbragte familie, men nu er vi løbet ind i det problem at biomor til min mands børn, ikke vil udlevere deres fælles børns blå sygesikringskort. 

Min veninde sagde at man selv kunne gå ind og bestille nye kort på borger.dk, men det har vi fundet ud af, efter at have været derinde, kun er muligt når man bopælsadresse på børnene, hvilket biomor har i dette tilfælde. 

Hvad kan vi stille op?! 

Vi kan jo ikke rejse uden sygesikringskorterne, vi skal være væk i knap 3 uger, og tænk hvis der nu (7,9,13) skulle ske noget, hvor vi ville få brug for dem. Er der nogle, som har været ude for noget lignende? 

Men hvorfor vil hun ikke udlevere det?
Som Jenny siger, hvis hun har sagt godt for passene, har hun vel også sagt godt for rejsen.

Det er jo hendes børn det kommer til at gå udover, hvis de bliver syge, og ikke kan få lægehjælp. Eller er I bliver fanget i et andet land.

Jeg forstår ikke hvorfor hun vil lade sine børn rejse uden at være sikret, hvis der sker noget.

Anmeld Citér

15. maj 2015

gokkelok

Sært, gad vide om hun ved hvorfor man har de blå sygesikringskort og hvorfor de er vigtige at have med. Burde jo også være hendes bedste interesse at i får dem med. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Rockertand

sne190810 skriver:

Hvad kan vi stille op?! 

Man er sikret, selvom man ikke har kortet fysisk på sig, hvis uheldet er ude, kan man få faxet en blanket til det pågældende behandlingssted, så bare tag det roligt og god tur.

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

jenny4 skriver:

Hvorfor vil hun ikke udlevere? Hun må da være indforstået med rejsen siden I har deres pas?

Vi ved det ikke helt præcist, men har en ide om det for hende handler om magt. Altså at hun har 'magten'/styringen over min mand lidt nu, fordi hun sidder med de kort, og han ikke rigtig kan stille noget op. 

Hun har ingen problemer haft med vores længe planlagte sommerferie (og tror nu heller ikke hun har det nu - tror ikke det handler om selve sommerferien, hvis du forstår), vi spurgte helt tilbage i vinters om det var ok - hvilket det var. Spurgte igen, da vi skulle til at købe flybilletter osv, hvor der heller ikke var et problem med det fra hendes side af. Hun har heller aldrig udtalt at det er et problem, at vi rejser på ferie med børnene. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

Rockertand skriver:

Man er sikret, selvom man ikke har kortet fysisk på sig, hvis uheldet er ude, kan man få faxet en blanket til det pågældende behandlingssted, så bare tag det roligt og god tur.

Tusind tak, det var en dejlig info! 
Så er det lidt mindre stressende, og en faktor vi så ikke behøver gå SÅ meget op i bliver løst. 

Tak, det siger jeg videre til min mand med det samme. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

Yurie skriver:

Men hvorfor vil hun ikke udlevere det?
Som Jenny siger, hvis hun har sagt godt for passene, har hun vel også sagt godt for rejsen.

Det er jo hendes børn det kommer til at gå udover, hvis de bliver syge, og ikke kan få lægehjælp. Eller er I bliver fanget i et andet land.

Jeg forstår ikke hvorfor hun vil lade sine børn rejse uden at være sikret, hvis der sker noget.

Vi ved det ikke helt præcist, men har en ide om det for hende handler om magt. Altså at hun har 'magten'/styringen over min mand lidt nu, fordi hun sidder med de kort, og han ikke rigtig kan stille noget op. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

migxher skriver:

Har i prøvet at ringe til statsforvaltningen?? De må vel kunne pålægge hende at udleverer?? Hvorfor vil hun egentlig ikke udlvere de sygesikringskort??

nej, vidste ikke om de havde noget med det at gøre - eller om det var borger.dk, eller kommunen for den sags skyld. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.