Eksperthjælp: Min menstruation er udeblevet efter p-pille stop - hvad gør jeg for at få den igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
0 svar
0 synes godt om
14. maj 2015

Tina Sandager

Jeg ville høre dig ad, om du havde nogle fif til at få gang i ens menstruation efter p-pille stop? Vitaminer, kost og lign. Jeg tager pt. Matas Gravid-vitaminpiller, da jeg ønsker at blive gravid
Det er i dag 42 dage siden jeg havde min sidste p-pille menstruation og min "rigtige" menstruation er endnu ikke kommet.
Mvh
Pernille

Tinas svar

Hej Pernille,

allerførst skal du lige være sikker på at du ikke er blevet gravid - så hvis ikke du allerede har gjort det, så skal du tage en graviditets test.

Mht kost og tilskud, så er det ikke min boldgade, jeg ved desværre alt for lidt om den slags. Jeg mener at huske at jeg har kolleger i denne portal der kan rådgive angående dette. Prøv at checke de andre ud, der svarer på spørgsmål.

Men ellers ville jeg være lidt tålmodig. Hvis du også springer den næste menstruation over, altså to i træk, så book en tid hos din egen læge og få checket dine hormoner og evt en skanning af dine æggestokke.

Held og lykke.

Kh Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.