det der med gener og færdigheder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

294 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej alle
Nu var jeg jo til scanning i går og fik set vores PRINSESSE boltre sig livligt rundt derinde! Det voldsomme aktivitetsniveau førte jo til en del sjove samtaler om hvilken sportsgren mon bliver hendes (med to forældre der er meget glade for sport regner vi også med at hun bliver det). Vi er enige om at hun sikkert kommer til at spille golf (det gør både forældre, bedsteforældre og onkler) men så stopper enigheden så også Jeg kiggede på hendes lange flotte ben (MEGET lange) og tænkte straks at hun følger i mors fodspor og bliver basketspiller... Daniel mener hun skal spille fodbold, gå til kickboksning eller være racerkører (pga. aktivitetsniveauet )

Hvad tror I, og hvad er Jeres erfaringer? er den slags overhovedet arveligt? er det tilfældigt at en dreng/pige bliver rigtig dygtigt til golf hvis begge forældre er det, er det fordi de bliver "presset" til det og derfor bliver dygtige eller er det simpelthen fordi det ligger i generne?

Kom gerne med eksempler på andet end sportsgrene, nu var det bare dét vi talte om!

Knus Caroline 16+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

missKat

Jeg tror ikke det er desideret arveligt via generne, MEN når I nu er glade for sport og aktive, så kommer hun jo naturligt med til mange ting, og derved lærer at elske sport fra lille. Så jeg tror at idet et barn kommer med og får det ind med modermælken, så udvikler de en mere naturlig tilgang til det

Anmeld

12. september 2009

Honningblomst

Jeg tror på en god blanding...hvis talentet er der, så er det jo klart det er nemmere at blive rigtig god hvis hele familien dyrker den samme sport. feks Laudrup familien.
Min store søn spillede håndbold kort, som hans far også gør. Men han stoppede efter en sæson, da han fysisk ikke egner sig til det...han er så heller ikke biobarn af hans far.
Min anden søn har spillet håndbold sidste år, men ved ikke om han vil det eller gymnastik, som han synes er super godt. Hans bedste og absolut der hvor hans hjerte er, det er hos heste og hverken mig eller hans far han interesse i det...kun hans ene moster men hun bor slet ikek i nærheden eller ser dem noget videre, så det er i hvert fald ikke derfra. Han elsker bare dyr. Musik går han også til og det har vi præsenteret ham for, fordi han elsker musik. Hans far og anden moster spiller musik.
Den yngste vil ikke noget endnu...så der må vi se.
Jeg synes det er skønt at Bertram har valgt sin sport...ridning...og ikke "bare" gør det der nu gøres i familien.
Tilgengæld synes jeg det er synd at Jeppe ikke har evnerne til sport og på dne måde kan føle sig lidt isoleret...er sikker på hans biofar ville have evner og interesser der matchede Jeppes og dermed ville gøre at Jeppe ikke står og måske føler sig lidt forkert...men altså, han er god til andre ting, så det må vi jo dyrke...men han går ikke til noget.
I bund og grund så tror jeg på at det handler om at være åbne for alt og vise børnene det hele..finde ud af hvor deres interesser og kompetancer er og så selv slappe lidt af med hvad man som forældre mener der det bedste...ved godt man sikkert ikke gør det bevidst, men alligevel.
Jeg har selv som barn gået til: gymnastik, spejder, tennis, bordtennis, sejllads, kor og svømning og det var svømningen jeg var god til, men gymnastikken jeg har de bedste minder fra.
Knus Eva..

Anmeld

12. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Jeg tror på en god blanding...hvis talentet er der, så er det jo klart det er nemmere at blive rigtig god hvis hele familien dyrker den samme sport. feks Laudrup familien.
Min store søn spillede håndbold kort, som hans far også gør. Men han stoppede efter en sæson, da han fysisk ikke egner sig til det...han er så heller ikke biobarn af hans far.
Min anden søn har spillet håndbold sidste år, men ved ikke om han vil det eller gymnastik, som han synes er super godt. Hans bedste og absolut der hvor hans hjerte er, det er hos heste og hverken mig eller hans far han interesse i det...kun hans ene moster men hun bor slet ikek i nærheden eller ser dem noget videre, så det er i hvert fald ikke derfra. Han elsker bare dyr. Musik går han også til og det har vi præsenteret ham for, fordi han elsker musik. Hans far og anden moster spiller musik.
Den yngste vil ikke noget endnu...så der må vi se.
Jeg synes det er skønt at Bertram har valgt sin sport...ridning...og ikke "bare" gør det der nu gøres i familien.
Tilgengæld synes jeg det er synd at Jeppe ikke har evnerne til sport og på dne måde kan føle sig lidt isoleret...er sikker på hans biofar ville have evner og interesser der matchede Jeppes og dermed ville gøre at Jeppe ikke står og måske føler sig lidt forkert...men altså, han er god til andre ting, så det må vi jo dyrke...men han går ikke til noget.
I bund og grund så tror jeg på at det handler om at være åbne for alt og vise børnene det hele..finde ud af hvor deres interesser og kompetancer er og så selv slappe lidt af med hvad man som forældre mener der det bedste...ved godt man sikkert ikke gør det bevidst, men alligevel.
Jeg har selv som barn gået til: gymnastik, spejder, tennis, bordtennis, sejllads, kor og svømning og det var svømningen jeg var god til, men gymnastikken jeg har de bedste minder fra.
Knus Eva..

jeg er helt enig med dig i at man skal være åben overfor hvad børnene selv synes er spændende/sjovt og typisk vil de jo netop finde interesse i de samme ting resten af familien laver eller melde ud at det synes de SLET ikke er sjovt - og så må man finde på noget andet!
Det vigtigste er selvfølgelig heller ikke om de er gode til det, men om de er glade for det - selvom det er lidt surt ALTID at være den der skal sidde på bænken til fodbold fordi man er dårligst
Men synes det er meget rigtigt, det du siger!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.