Jeg tror på en god blanding...hvis talentet er der, så er det jo klart det er nemmere at blive rigtig god hvis hele familien dyrker den samme sport. feks Laudrup familien.
Min store søn spillede håndbold kort, som hans far også gør. Men han stoppede efter en sæson, da han fysisk ikke egner sig til det...han er så heller ikke biobarn af hans far.
Min anden søn har spillet håndbold sidste år, men ved ikke om han vil det eller gymnastik, som han synes er super godt. Hans bedste og absolut der hvor hans hjerte er, det er hos heste og hverken mig eller hans far han interesse i det...kun hans ene moster men hun bor slet ikek i nærheden eller ser dem noget videre, så det er i hvert fald ikke derfra. Han elsker bare dyr. Musik går han også til og det har vi præsenteret ham for, fordi han elsker musik. Hans far og anden moster spiller musik.
Den yngste vil ikke noget endnu...så der må vi se.
Jeg synes det er skønt at Bertram har valgt sin sport...ridning...og ikke "bare" gør det der nu gøres i familien.
Tilgengæld synes jeg det er synd at Jeppe ikke har evnerne til sport og på dne måde kan føle sig lidt isoleret...er sikker på hans biofar ville have evner og interesser der matchede Jeppes og dermed ville gøre at Jeppe ikke står og måske føler sig lidt forkert...men altså, han er god til andre ting, så det må vi jo dyrke...men han går ikke til noget.
I bund og grund så tror jeg på at det handler om at være åbne for alt og vise børnene det hele..finde ud af hvor deres interesser og kompetancer er og så selv slappe lidt af med hvad man som forældre mener der det bedste...ved godt man sikkert ikke gør det bevidst, men alligevel.
Jeg har selv som barn gået til: gymnastik, spejder, tennis, bordtennis, sejllads, kor og svømning og det var svømningen jeg var god til, men gymnastikken jeg har de bedste minder fra.
Knus Eva..
Anmeld