Eksperthjælp: Graviditet på trods af spiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.401 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. maj 2015

Camilla Grove

Har en hormonspiral,
Har nu fået store ømme bryster, skal hele tiden tisse, hovedpine sådan en snorehovedpine, spiser hele tiden, mega træt, og min minustration er hoppet over en eller 2 gange, nu kan jeg næsten ikke lukke mine bukser. Kan jeg være gravid? Og hvad med spiralen? Mister jeg barnet hvis jeg er gravid, eller hvad hilsen map8

Camillas svar

Kære map8

En sjælden gang ses det at en kvinde på trods af en oplagt spiral i livmoderen bliver uønsket gravid. Dette forekommer dog oftest når der er tale om en kobberspiral og usædvanligt sjældent når der er tale om en hormonspiral. Sikkerheden omkring hormonspiraler er på over 99%. 

Nogle kvinder reagerer dog på de hormoner som der i mindre grad bliver afgivet fra spiralen. Nogle kvinder oplever hovedpine, migræne, kvalme og brystspændinger (ømme bryster). Mange kvinder oplever at deres menstruationer det første år med hormonspiralen udebliver, bliver sparsommere og varer kortere tid for derefter helt at udeblive. Det er helt ufarligt. 

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig at kontakte din egen læge med en urintest eller købe en graviditetstest således at du får vished og ikke skal gå og bekymre dig yderligere. 

Kærlig hilsen

Jordemoderen

I Camillas brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål relateret til din graviditet, fødsel og tiden efter fødslen.

Læs mere på: Hjemmefoedsler.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.