Astmatisk bronkitis og hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.790 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. maj 2015

Anonym trådstarter

Godmorgen. Er anonym da jeg ikke har brug for at blive fundet af bestemte personer. 

Som overskriften siger har jeg brug for at vide om det kan fungere at have et barn på 1 år med astmatisk bronkitis (nyligt konstateret) og en hund, som overhovedet ikke fælder. Det bliver støvsuget i hele huset dagligt, gulvene bliver vasket to gange ugentligt, vi har ingen tæpper, gardiner og sofaen er af læder og også bliver tørret af. 

Hunden får vasket poter efter hver gåtur og slæber ingen sand med. Vores have er meget lille, så hunden går ikke ind og ud hele tiden. 

Er der nogen, som har det til at fungere med hund og barn med astmatisk bronkitis?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Godmorgen. Er anonym da jeg ikke har brug for at blive fundet af bestemte personer. 

Som overskriften siger har jeg brug for at vide om det kan fungere at have et barn på 1 år med astmatisk bronkitis (nyligt konstateret) og en hund, som overhovedet ikke fælder. Det bliver støvsuget i hele huset dagligt, gulvene bliver vasket to gange ugentligt, vi har ingen tæpper, gardiner og sofaen er af læder og også bliver tørret af. 

Hunden får vasket poter efter hver gåtur og slæber ingen sand med. Vores have er meget lille, så hunden går ikke ind og ud hele tiden. 

Er der nogen, som har det til at fungere med hund og barn med astmatisk bronkitis?

Både min søn og jeg lider periodevis af bronkitis og vi har hund.

vi støvsuger hver/hveranden dag og vasker gulv 1-2 gange om ugen. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Både min søn og jeg lider periodevis af bronkitis og vi har hund.

vi støvsuger hver/hveranden dag og vasker gulv 1-2 gange om ugen. 

Tak for svaret. Det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste, som er "uansvarlig". Det blev jeg nemlig kaldt af flere i omgangskredsen

Anmeld Citér

13. maj 2015

Jupiter

Vi har en datter på 2, som har haft astmatisk bronkitis siden hun var helt lille.

Vi har én hund nu, og har haft to på et tidspunkt. Og det havde/har ingen indflydelse på hendes bronkitis.

Hun får maske når det rammer, og det gør det kun når hun er snottet i forvejen - hvilket hun jo altså ikke bliver pga. hunden 

Derudover siger man at mange børn vokser fra det, fordi det vist er forbundet med deres snævre luftveje når de er små.

Jeg får ikke støvsuget eller vasket gulv flere gange om ugen, og min datter og vores hund er meget sammen - og vi har ingen problemer.

Jeg ville bestemt ikke kalde dig uansvarlig! 

Anmeld Citér

13. maj 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Tak for svaret. Det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste, som er "uansvarlig". Det blev jeg nemlig kaldt af flere i omgangskredsen

Jamen nej, det behøver da slet ikke have sammenhæng.

vi fik ihvertfald af vide af lægen at det ikke skulle have noget at sige 

vi har jo ikke nødvendigvis allergi fordi vi har bronkitis.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Chris87

Jeg håber jeg kan hjælpe dig .

Jeg havde det da jeg var mindre - er 27 i dag, og er vokset fra det. Mine forældre havde både hund og kat uden problemer for mig - jo der blev støvsuget hver anden dag - og hovedrengøring en gang om ugen hvor min mor rodet rundt i flere timer .

Jeg havde oven i køb en kanin da jeg blev ældre, fik også maske da jeg var mindre (har min mor fortalt) og da jeg var 6-7 år fik jeg alm inhalator

Alt i alt jeg er fuldstændig rask og sund i dag uden problemer .

Håber det kan berolige dig lidt - og du er på ingen måde uansvarlig !

Anmeld Citér

13. maj 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Min datter har bronkitis og speciallægen så intet problem i vores hund. Sålænge man holder det rent og de ikke har allergi.  

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Vi har en datter på 2, som har haft astmatisk bronkitis siden hun var helt lille.

Vi har én hund nu, og har haft to på et tidspunkt. Og det havde/har ingen indflydelse på hendes bronkitis.

Hun får maske når det rammer, og det gør det kun når hun er snottet i forvejen - hvilket hun jo altså ikke bliver pga. hunden 

Derudover siger man at mange børn vokser fra det, fordi det vist er forbundet med deres snævre luftveje når de er små.

Jeg får ikke støvsuget eller vasket gulv flere gange om ugen, og min datter og vores hund er meget sammen - og vi har ingen problemer.

Jeg ville bestemt ikke kalde dig uansvarlig! 

Tak for svarer, det er dejligt at høre om dine erfaringer.

Her får barnet også maske efter behov, men også fast Flixotide i en måneds tid endnu. Barnet havde mange infektioner i vinters og forkølelsen vælter barnet hver gang.

Lige nu går det rigtig godt og barnet får ikke behovsmedicin, kun den faste.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Min datter har bronkitis og speciallægen så intet problem i vores hund. Sålænge man holder det rent og de ikke har allergi.  

Det er dejligt at høre! Vores læge ser nemlig heller ikke problem med hunden. Vi skal blot sørge for en god rengøringsstandard.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

Chris87 skriver:

Jeg håber jeg kan hjælpe dig .

Jeg havde det da jeg var mindre - er 27 i dag, og er vokset fra det. Mine forældre havde både hund og kat uden problemer for mig - jo der blev støvsuget hver anden dag - og hovedrengøring en gang om ugen hvor min mor rodet rundt i flere timer .

Jeg havde oven i køb en kanin da jeg blev ældre, fik også maske da jeg var mindre (har min mor fortalt) og da jeg var 6-7 år fik jeg alm inhalator

Alt i alt jeg er fuldstændig rask og sund i dag uden problemer .

Håber det kan berolige dig lidt - og du er på ingen måde uansvarlig !

Tusinde tak for svaret! Det er super godt at høre, at du fungerede med kæledyr og bronkitis som lille. Vi fik også at vide, at absolut de fleste vokser fra det med alderen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.