"Du er simpelthen for fed til, at jeg kan se dit foster"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
3 svar
6 synes godt om
13. maj 2015

Baby.dk

Fra Avisen.dk

At være gravid skulle være en sød tid. Men ikke hvis man har for mange kilo på sidebenene.

For så må man i stedet lægge øre til bemærkninger som "du er er for fed til at jeg kan se dit foster" fra scanningssygeplejersken, skriver magasinet Ny Viden.

Hver tredje gravide er overvægtig, hvilket kan være skadeligt for fosteret i maven.

Læs resten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

klmf

Jeg har godt nok også hørt meget for / om min overvægt mens jeg var gravid. Men ved jo godt at det er noget, de har fokus på for barnets skyld - og tænker også at det måske er lidt karma for alle de rygere, jeg har tudet ørerne fulde med rygestop i min tid som lungesygeplejerske

Synes dog man (læs personalet) burde finde helt almindelig pli og ordentlig omgangstone frem, synes efterhånden vi tykke bliver behandlet som mindre begavede i mødet med sundhedsvæsenet  

Anmeld Citér

13. maj 2015

Jupiter

Jeg er enig i at man skal holde en pæn tone - især som professionel.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke om pågældende ansatte måske har set mange af de her tilfælde, og forgæves forsøgt at overbevise om at vægttab er nødvendigt for at opnå de bedste forudsætninger.

Det kunne måske være sagt i frustration, og følelsen af at den skal "gives lige på og hårdt" før de gravide overvægtige forstår det.

Ja, det var bare en tanke... Som fagperson har jeg selv lidt svært ved at skjule min irritation når jeg taler for døve øre om noget der er vigtigt indenfor mit område.. Dog kommenterer jeg aldrig på det 

Anmeld Citér

13. maj 2015

klmf

Jupiter skriver:

Jeg er enig i at man skal holde en pæn tone - især som professionel.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke om pågældende ansatte måske har set mange af de her tilfælde, og forgæves forsøgt at overbevise om at vægttab er nødvendigt for at opnå de bedste forudsætninger.

Det kunne måske være sagt i frustration, og følelsen af at den skal "gives lige på og hårdt" før de gravide overvægtige forstår det.

Ja, det var bare en tanke... Som fagperson har jeg selv lidt svært ved at skjule min irritation når jeg taler for døve øre om noget der er vigtigt indenfor mit område.. Dog kommenterer jeg aldrig på det 

I hear you, og forstår godt den frustration - kan også godt selv bruge meget direkte facon, men ville nok ikke bruge den ved gravide, da de er lidt mere sårbare end normalt. Tænker bare på den gravide der ligger der, hun kan jo ikke bare gå hjem og holde op med at spise og så have tabt 30 kg til næste konsultation, så det er jo lidt begrænset hvad hun kan gøre lige der. Og det gør så nas at få kommentarer på vægten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.