Gravid og på dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er gravid med ønskebabyen  Længe ventet!

Men jeg er på dagpenge, perioden udløber til marts 2016. Jeg skal føde i december. 

Hvad tænker I om at jeg er gravid og ledig? Frygter at møde nogle fordomme  

Har I nogle gode råd?

Jeg søger selvfølgelig det jeg kan og skal. Men tænker vikariat er bedst, for hvem vil lige ansætte en gravid. 

Selvom der er så kort tid tilbage af min dagpengeperiode, når jeg skal på barsel, er jeg så stadig berettiget til barselsdagpenge? Får jeg det samme beløb som på dagpenge eller? 

Håber I kan hjælpe  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

Hej

Jeg er gravid med ønskebabyen  Længe ventet!

Men jeg er på dagpenge, perioden udløber til marts 2016. Jeg skal føde i december. 

Hvad tænker I om at jeg er gravid og ledig? Frygter at møde nogle fordomme  

Har I nogle gode råd?

Jeg søger selvfølgelig det jeg kan og skal. Men tænker vikariat er bedst, for hvem vil lige ansætte en gravid. 

Selvom der er så kort tid tilbage af min dagpengeperiode, når jeg skal på barsel, er jeg så stadig berettiget til barselsdagpenge? Får jeg det samme beløb som på dagpenge eller? 

Håber I kan hjælpe  

Hvis dine alm dagpenge ikke udløber inden, så får du barselsdagoenge.... Og har så dine alm dagpenge når du er færdig.... Altså du optjener ikke nye men beholder den rest du har...

Anmeld Citér

13. maj 2015

Milas14

Jeg var osse på dagpenge og blev gravid .. Det er der da ikke noget galt i..

Jeg sendte ansøgninger som jeg skulle, men kom aldrig til nogen samtaler!.. Nok fordi man ikke gider ansætte en gravid!

Nyd du bare din graviditet

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Hvis dine alm dagpenge ikke udløber inden, så får du barselsdagoenge.... Og har så dine alm dagpenge når du er færdig.... Altså du optjener ikke nye men beholder den rest du har...

Okay det lyder godt   Tak for dit svar 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

Milas14 skriver:

Jeg var osse på dagpenge og blev gravid .. Det er der da ikke noget galt i..

Jeg sendte ansøgninger som jeg skulle, men kom aldrig til nogen samtaler!.. Nok fordi man ikke gider ansætte en gravid!

Nyd du bare din graviditet

Dejligt at høre, det vil jeg gøre  Mødte du nogle fordomme eller? 

Tak for dit svar  

Anmeld Citér

15. maj 2015

Milas14

Anonym skriver:

Dejligt at høre, det vil jeg gøre  Mødte du nogle fordomme eller? 

Tak for dit svar  

Nej slet ikke..

Anmeld Citér

15. maj 2015

Lilott

Jeg var også på dagpenge da jeg var gravid. Jeg sendte de ansøgninger jeg skulle, dog sagde de ved a-kassen at jeg ikke måtte skrive i mine ansøgninger at jeg var gravid. Jeg kom så til en enkelt jobsamtale da jeg var i uge 28, og fik sjovt nok ikke jobbet Fire uger før min barsel begyndte sagde de i a-kassen at jeg ikke længere behøvede at sende ansøgninger.

Når du er færdig på barsel fortsætter din dagpenge periode

Anmeld Citér

15. maj 2015

Anonym trådstarter

Milas14 skriver:

Nej slet ikke..

Dejligt at høre  

Anmeld Citér

15. maj 2015

Anonym trådstarter

Lilott skriver:

Jeg var også på dagpenge da jeg var gravid. Jeg sendte de ansøgninger jeg skulle, dog sagde de ved a-kassen at jeg ikke måtte skrive i mine ansøgninger at jeg var gravid. Jeg kom så til en enkelt jobsamtale da jeg var i uge 28, og fik sjovt nok ikke jobbet Fire uger før min barsel begyndte sagde de i a-kassen at jeg ikke længere behøvede at sende ansøgninger.

Når du er færdig på barsel fortsætter din dagpenge periode

Tak for dit svar 

Har heller ikke de store forhåbninger om at få et job, nu jeg er gravid  Men ja søger det jeg skal og vil søge i vikarbureauer også, i håb om at tjene lidt flere penge, det er da et forsøg værd  Godt at høre du ik skulle søge job den sidste mdr. tid før din barsel  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.