Så kom afgørelsen !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
7 svar
1 synes godt om
12. maj 2015

kristina90

Ja så kom afgørelsen - for at gøre min historie kort så er jeg nu 25 år, har en vidunderlig kæreste og så en god omgang lukket æggeleder med cyster  

Nå men blev i november 14 opereret for de cyster hvor de fandt ud af mine leder var ubrugelig og derfor blev henvist til facilitets .. Ja længere er den jo ikke og vi lærte heldigvis at indordne os med det næsten fra dag 1.. I februar var vi så på klinikken og cysterne er kommet igen og han henviste os så til Rigshospitalet hvor vi i dag har fået afgørelsen om at jeg skal ha' opereret mine æggeleder væk og derefter kan vi komme i behandling .. Der er desværre lang ventetid så er nok først efter sommeren jeg kommer under kniven ..

Men er der nogen der har ligende situation , som kan fortælle lige om hvad der sker efter operationen ? Ved vi skal igang med IVF men ikke mere end det .. 

Nogen der har lidt informationer hvordan jeres forløb har været ?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Jeg ved ikke om min situation er sammenlignelig, men jeg ville nu alligevel lige smide en kommentar til dig. Jeg er ked af at høre at der er så langt ventetid på operationen, det kan være vældig frustrerende.

Jeg fik bortopereret min ene æggeleder i efteråret 2013, og den anden for blot en uge siden. Begge gangene grundet graviditeter udenfor livmoderen (de opdagede således først mine sammenvoksninger for sent, modsat af hvad det lyder til med dig).

Derfor er der "kun" IVF tilbage som mulighed for os. Vi har været igennem to forsøg, hvoraf den ene endte som en bio. Nu venter vi på at jeg kommer mig over den seneste operation og at vi således kan komme i gang med næste forsøg.

Operationen i sig selv er ikke så slem. Den tager et par timer og man forblive som regel på hospitalet natten over. Mine værste gener har været forbundet med fjernelsen af graviditeterne (som sad i æggelederne) og dette bliver du jo forskånet for. 

Efter operationen vil jeg tro at I bliver bedt om at vente til næste almindelige blødning, som regel indenfor 4-6 uger. 

Uanset hvad, så tænker jeg at I skal til en forsamtale med de læger som skal operere dig, og her vil du få mulighed for at stille en masse spørgsmål. 

Alt det bedste til dig og rigtig meget held og lykke med det hele.

Kh Signe

www.erduherikkesnart.wordpress.com 

Anmeld Citér

13. maj 2015

anjo01

Hej.

keg havde en gul i sommers og fik fjernet min ene æggeleder samt fik besked om at den anden højst sandsynligt var lukket, og blev derfor henvist til ivf. Kæresten og jeg var til samtaler, tjek og scanning i efteråret, men besluttede os for at vente med behandling til januar. Da vi mødte op i januar, vat min æggeleder fyldt med væske, hvorpå jeg fik beskeden om at den skulle fjernes. (!) fik at vide at så snart jeg jeg min menstruation, kunne jeg melde mig til behandlingsopstart. Ved mig var det lang protokol og derfor kunne jeg melde mig til ved første mens. Tror man skal vente en cyklus mere hvis det er kort protokol?

Anmeld Citér

13. maj 2015

modesty

kristina90 skriver:

Ja så kom afgørelsen - for at gøre min historie kort så er jeg nu 25 år, har en vidunderlig kæreste og så en god omgang lukket æggeleder med cyster  

Nå men blev i november 14 opereret for de cyster hvor de fandt ud af mine leder var ubrugelig og derfor blev henvist til facilitets .. Ja længere er den jo ikke og vi lærte heldigvis at indordne os med det næsten fra dag 1.. I februar var vi så på klinikken og cysterne er kommet igen og han henviste os så til Rigshospitalet hvor vi i dag har fået afgørelsen om at jeg skal ha' opereret mine æggeleder væk og derefter kan vi komme i behandling .. Der er desværre lang ventetid så er nok først efter sommeren jeg kommer under kniven ..

Men er der nogen der har ligende situation , som kan fortælle lige om hvad der sker efter operationen ? Ved vi skal igang med IVF men ikke mere end det .. 

Nogen der har lidt informationer hvordan jeres forløb har været ?  

Har I ringet rundt til forskellige hospitaler for at tjekke ventetid? Jeg kom til på Hillerød efter 3 uger, men det kræver at man selv griber knoglen og ringer.

Anmeld Citér

14. maj 2015

kristina90

modesty skriver:

Har I ringet rundt til forskellige hospitaler for at tjekke ventetid? Jeg kom til på Hillerød efter 3 uger, men det kræver at man selv griber knoglen og ringer.

Hele mig forløb har været på Holbæk sygehus men da de lavede et par fejl da de operere mig sidst, så henviste de mig til Rigshospitalet da de er mere specifikke til netop den  operation så venter hellere end at komme til et sted og kun lige skal have en kikkertoperation hvor man så vågner op med et stort et ved buksekanten med 13-15 klips i men OGAÅ et kateter

Anmeld Citér

14. maj 2015

modesty

kristina90 skriver:

Hele mig forløb har været på Holbæk sygehus men da de lavede et par fejl da de operere mig sidst, så henviste de mig til Rigshospitalet da de er mere specifikke til netop den  operation så venter hellere end at komme til et sted og kun lige skal have en kikkertoperation hvor man så vågner op med et stort et ved buksekanten med 13-15 klips i men OGAÅ et kateter

OK. Jeg fik kikkert-operation på Hillerød og var super tilfreds med behandlingen. 

Bare så du ved at det er en mulighed. Du kan jo evt. snakke med klinikken på Riget om det.

Anmeld Citér

14. maj 2015

modesty

modesty skriver:

OK. Jeg fik kikkert-operation på Hillerød og var super tilfreds med behandlingen. 

Bare så du ved at det er en mulighed. Du kan jo evt. snakke med klinikken på Riget om det.

PS: Men kan godt forstå hvis du vælger livrem og seler efter din dårlige oplevelse.

Anmeld Citér

14. maj 2015

kristina90

modesty skriver:

Venter bare hellere for vi har også en masse ferie/rejse vi skal ha' overstået og har en anden operation i vente os med noget andet så venter bare

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.